Khamis, 1 November 2012

Sibuknya pemimpin Umno !!


Tak ada masa nak ambil tahu hal anak bini atau sengaja nak beri kebebasan dan kemewahan? 
 
“Saya tak tahu tentang NFC, saya tak tahu bisnes apa yang suami dan anak saya buat”  kata Shahrizat berhubung isu NFC yang melibatkan keluarganya.  Kah, kah, kah, tak masuk akal langsung, kalau bisnes apa yang suami dan anak buat,  isteri atau ibu tak tahu!   Ini tak bertanggung jawab namanya. Kalau dengan keluarga sendiri pun tak mahu ambil tahu dan laksanakan tanggung jawab, apa yang boleh diharap khidmat mereka kepada rakyat?,, Dah tentu hancur!!! 

 “ Saya tidak tahu,  Saya tidak tidur dengan anak saya, Saya bukan gay lagipun anak saya bukannya isteri saya, bukan kekasih saya. Apa yang dia lakukan dia tidak pernah beritahu kepada saya.”   kata Nazri Tan Sri Aziz berhubung dengan isu anaknya menggunakan kereta jenis Hummer milik Micheal Chia yang pernah ditahan di Hong Kong kerana menyeludup RM40 Juta tunai suatu masa dulu.  Hai !!  kereta mewah menjalar pergi balik depan mata pun buat tak tahu je? Tidak tergerakkah hati nak  bertanya dari mana datang dan siapa pemiliknya?  sebab harganya bukan calang-calang,,, hampir RM500K..

Beginilah sibuknya pemimpin Umno ye?  Si Shahrizat selaku menteri wanita keluarga dan masyarakat  tak ambil tahu hal anak dan suami manakala Nazri Aziz menteri dalam negeri pula tak mahu ambil tahu hal anak, kerana anak bukan isteri,,  katanya !   Dunia, dunia,.. ini bukan tak mahu ambil tahu, tetapi terlalu ambil tahu !! terlalu sayangkan keluarga !  Bila isu dipertikai, keadaan dah terdesak, maka terpaksalah cakap yang mereka tidak tahu dan sebagainya !  Faham faham lah ! nak hidup!! 

Oleh : rahimothman



Tiada ulasan:

Catat Ulasan