Khamis, 17 Februari 2011

KASIHAN !! LOKMAN DAH HILANG SEGALA-GALANYA

Maruah sudah lama hilang / tergadai.  Kini idea dah kontang!!
Lalu bercakaplah dia ikut sedap mulut, lagi merapu!!,… kesian !!!
 
LOKMAN NOR ADAM,.. ialah salah seorang ahli  Umno yang menyertai gelombang  “Refomasi 98”. yang diketuai oleh DS Anuar Ibrahim.  Beliau kemudiannya menyertai PKN (sekarang PKR).…Entah macammana rindu sangat dengan parti berkarat biru itu beliau pun terjun semula kedalam “tong najis” (Umno) hingga saat ini. 

Kasihan !!  beliau benar-benar diperkuda oleh Umno. Dalam siri ceramah yang dihadirinya, tak habis-habis beliau menghentam PKR terutamanya DS Anuar Ibrahim bekas bosnya dulu !

 Terbaru,.dalam satu ceramah, walaupun point atau hujjah dah tak ada  beliau akhirnya terpaksa membebel soal pakaian isteri Anuar, DS Wan Azizah. Beliau menyingkap kisah dulu-dulu!,   semasa Anuar menjadi Timbalan Perdana Menteri. Azizah boros berbelanja!, terutama dalam bab pakaian yang hendak dipakai dalam sesuatu majlis!!,.. katanya

Ok lah,  teman nak tanya,.. Kenapa mike senyap saja pasal Rosmah M berbelanja?...
di dalam negara !  dan di luar negara ?  belum masuk lagi strategi mengangkatnya sebagai “first lady of Malaysia”…  Huuuu !!,   dasyat !  Rasa-rasanya seribu kali Rosmah lebih teruk!!   Sebenar mike cari penyakit je bila bercakap soal berbelanja ni.

Kesiaaan!!,..mesej yang anda nak sampaikan  tak relevan langsung!. Ianya setaraf dengan budak tingkatan tiga.   Sepatutnya  bercakaplah  soal prinsip atau  dasar perjuangan. Apakah  anda dah tak ada point lagi?,. kalau pun ada,  mungkin dah tak laku!  Mudah sangat dipatahkan oleh pemidato-pemidato PKR !   Kalau dah tak ada modal, diam lebih baik!!
Patut lah pangkat tak naik!. . Agak-agak berapa lama lagi nak jadi gurkha Umno ye!?. 

Oleh : rahimothman


MINAT FESYEN – LOKMAN NOR ADAM AKAN DIUNDANG                DALAM PROGRAM NONA TV3 SUKU?

Oleh: WFAUZDIN NS

NAMPAKNYA seperti kehabisan modal bekas Setiausaha Pemuda PKR, Lokman Nor Adam apabila bercerita pasal pakaian DS Wan Azizah sewaktu suami Presiden PKR itu menjadi TPM. Saya ingatkan dia mahu bercerita pasal betapa DS Wan Azizah ini sentiasa menutup aurat dulu, kini dan selamanya tidak seperti isteri PM yang dulu dan kini seperti Siti Hasmah, Hendon, Jean, dan yang kini Bik Mama

NAMPAKNYA seperti kehabisan modal bekas Setiausaha Pemuda PKR, Lokman Nor Adam apabila bercerita pasal pakaian DS Wan Azizah sewaktu suami Presiden PKR itu menjadi TPM. Saya ingatkan dia mahu bercerita pasal betapa DS Wan Azizah ini sentiasa menutup aurat dulu, kini dan selamanya tidak seperti isteri PM yang dulu dan kini seperti Siti Hasmah, Hendon, Jean, dan yang kini Bik Mama.


Dalam ceramah di Bayan Baru kelmarin, Lokman Nor Adam - kini ketua unit pidato dan penghujahan umum dan anggota Jabatan Hal Ehwan Khas - menyebut tentang "gaya hidup mewah" DS Wan Azizah. Tidak pula disebut berapa harga pakaian DS Wan Azizah, cuma dia menyebut gaya sahaja. Mungkin, beliau mahu isteri seorang TPM mesti `bergaya susah' atau berpakaian lekeh. Di dalam Islam, tidak salah berpakaian cantik atau mahal asalkan tidak keterlaluan dan menutup aurat. Apa yang dilarang oleh Islam adalah berpakaian membuka aurat seperti Bik Mama walaupun pakaian itu dibeli di kedai `Bundle', apatah lagi jika pakaian itu mahal dan hasil dari mencekik duit rakyat dan rasuah.

Nampak benar Lokman Nor adam ketandusan idea dan jahil sebagai orang politik. Jika berminat sangat untuk bercerita pasal pakaian dan fesyen, Lokman tidak perlu mengadakan ceramah politik. Beliau boleh meminta agar diberi ruang untuk bercakap pasal fesyen wanita di dalam program Nona di TV 3 Suku.

Begitulah jadinya bila seseorang yang sanggup menjadi `pencacai' demi untuk sesuap nasi. Orang seperti ini sudah tidak kisah dirinya nampak hina dan dungu, asalkan beliau rasa apa yang diperkatakannya boleh menyedapkan telinga `tuan' yang menyuapkannya makan. Di dunia lagi Allah sudah menghinakan orang seperti ini, di Akhirat kelak, Wallahu Aklam./
wfauzdin.blogspot.com

Wfauzdin.blogspot.com


Tiada ulasan:

Catat Ulasan