Jumaat, 29 Jun 2012

Ridhuan Tee meghapu, lain ditanya lain dijawab!!!

 
Dalam satu forum anjuran Tv  Alhijrah,..Dr Ridhuan Tee, kelihatan merapu dan tergagap-gagap apabila beliau gagal menjawab soalan yang dikemukakan oleh seorang peserta yang berbunyi – “ Kenapa ini berlaku? Wajarkan minyak dipengairan Kelantan dinaikkan di bumi Terengganu atau Pahang?”.  Lalu menjawablah Dr Ridhuan,..  tetapi lain yang ditanya lain yang dijawab !!  bla! , bla,  bla,  bla, termasuk Bank Islam,  Universiti Islam, pajak gadai Islam  semua disebutnya.  Haghu ! dan memalukan!  Tak tahulah !  beliau ni sesuai diangkat sebagai pendakwah Islam atau tidak!

Sepatutnya kalau dah tak berani atau tak tahu nak jawab lebih baik diam atau no komen saja!  Ini tidak,.  beliau meghapu  habiss!!  dari kutub utara sampai kutub selatan – langsung tak ada kena mengena dengan soalan !  Akhirnya soalan tidak dijawab!!  Inilah akibat,.. kalau terlalu nak pertahankan Najib, dan UmnoBN. Orang pun tahu yang anda lebih Umno dari Umno dan lebih Melayu dari Melayu sendiri !

Oleh kerana begitu tindak tanduk pendakwah keturunan Cina ini maka tidak hairanlah hadirin menyorak dengan booo !  boo ! kepada beliau.  Kesiannn,.. niat nak berceramah atau berhujjah, tapi macam orang tak cukup ilmu,.. tersekat-sekat macam kereta kehabisan minyak!!!

Lihat -     http://www.youtube.com/watch?v=8B9oA4qpSxM&feature=player_embedded#!

Oleh : rahimothman


Tiada ulasan:

Catat Ulasan