Ahad, 29 Julai 2012

Hari Kebangsaan seolah-olah UmnoBn punya!!


Tema tangkap muat, Logo macam kandang lembu,.. lirik bau longkang !!
 
Logo hari kebangsaan tahun ini tak ada kelas langsung!  Siapa yang cipta  wallahhua’lam,  dah tak ada idea lagi ke?  Bentuknya sudah le tidak ada ciri-ciri dainamik , terlalu simple pula,.. macam kandang lembu tak siap !  dan standardnya, mungkn setaraf hasil kerja murid tahun enam saja,.. kah!  kah!  kah!!

Ini pula sikap ambil mudah kerajaan Najib. Mereka memilih  jalan paling singkat dengan mengambil  slogan parti mereka  “Janji Ditepati “  sebagai tema hari kebangsaan.. Jelas ini satu tindakan tidak wajar dan ada unsur-unsur penipuan !   Ungkapan janji ditepati terlalu jauh dari cerminan semangat kemerdekaan !

Sambutan hari kebangsaan ini ialah untuk seluruh rakyat,.. bukan untuk parti UmnoBn saja.  Sepatutnya kerajaan Najib memilih kata-kata yang bersifat universal / umum, bersemangat dan ada unsur patriotik!!  untuk dikhayati oleh seluruh rakyat !  bukan seperti apa yang dibuat oleh kerajaan UmnoBn sekarang ini,.. sungguh bengong dan kurang sopan!!   Kalau soal-soal macam ini pun pemimpin Umno begitu dangkal,. Tak tahu lah apa nak jadi,.. mungkin pertanda UmnoBn dekat nak khojol agaknya!!                                                                                                                                                                
Dan ini pula tentang lirik lagu temanya,.”Janji Ditepati” yang khabarnya ditulis oleh Dato Seri Rais Yatim sendiri. Hai !,  dah tak ada penulis berbakat lagi kah kat negara kita ini?  . Apakah Rais sengaja nak tunjuk hebat ?  Aalahai,.. hancur !!!  Liriknya,.  bunyi macam sedap tapi berbau longkang !!   macam memaksa rakyat aje !   Mari kita lihat liriknya,...

oleh : rahimothman



Tiada ulasan:

Catat Ulasan