Sabtu, 28 Julai 2012

Mahukah rakyat Kedah terima keturunan Kutty ?


Mamat kepala licin ini ada hati nak jadi MB Kedah?
 
Tak mustahil keturunan Kutty boleh jadi MB!.  Kalau ikut stail, sikap atau rukun rukun parti Umno, depa peduli apa!  Haram jadi halal pun mereka boleh buat,  inikan pula soal begini!  

Ikut sejarah,..Umno dulu pun asalnya untuk orang Melayu, tapi akhirnya demi kepentingan politik depa iktiraf semua bumiputera boleh masuk Umno,…last-last mamak Penang pun habis depa bagi masuk Umno! 
 
Senario ini telah menyebabkan mamak Penang dah tak mahu mengaku mamak lagiI, sebaliknya lebih berbangga dengan identity Melayu !  Maka  identiti sebenar Umno dan Melayunya  dah jadi cacamarba   Umno asal sudah lama berkubur,  Umno baru pula semakin sesat dan merapu ! Fitnah dan seks menjadi asas atau makanan harian dalam perjuangan mereka !!

Apa nak heran ini semua !  Dalam Umno semua boleh berlaku!  Demi untuk mempertahankan politik dan kuasa apa saja mereka sanggup ubah dan lakukan !!  Kalau penjawat Sultan yang menjadi ketua agama pun mereka tak ambil peduli taat agama ke atau tidak,  apa sangat dengan Menteri Besar !  Keturunan kaki betina ke!,  keturunan tokeh judi ke,  keturunan tokeh arak ke !  itu tak kisah,.. janji mereka boleh pakai songkok dan baju Melayu, boleh mengucap dua kalimah syahadah dan boleh sembahyang sikit-sikit !!  kira ok lah!

Apa-apa pun kita tunggu dan lihatlah nanti !  Andaikata Umno dapat menawan semula negeri Kedah dalam PRU ke-13 ini nanti,  apakah orang Kedah mahu bermenteri besarkan spesis dari keturunan Kutty ini atau bagaimana? Kalau Pakatan Rakyat masih kekal,  maka kempunanlah anak kesayangan Mahathir cucu Kutty ini !!

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan