Sabtu, 21 Julai 2012

Abby Abadi sertai PAS,. satu pilihan yang tepat


Bukan sesuatu yang anih atau mengejutkan apabila ramai artis menyertai parti politik sejak akhir-akhir ini. Itu satu pertanda yang sihat,di mana setiap individu termasuk artis sudah menginsafi betapa  pentingnya politik dalam kehidupan.

Dan bagi kehidupan seorang muslim, sudah tentu agama dan politk tak dapat dipisahkan!  Maka senario yang berlaku hari ini,  ramai artis menyertai PAS atau PKR, adalah merupakan tindakan tepat dan wajar !!  Tuntutan agama dan undang-undang menghalalkan! Parti siasah mana yang mereka nak sokong itu menjadi hak masing-masing.
 
Sebelum ini ramai diantara kita tak berani menyatakan sokongan kepada parti lain selain dari Umno.  Ini disebabkan,  adanya budaya ugutan dan tekanan dari pari pemerintah yakni Umno. Orang Melayu seolah-olah dipaksa menyokong dan taksub kepada Umno,..Umnolah satu-satunya parti Melayu tunggal konon !  tak boleh ada parti lain! Umnolah. yang bermati-matian memperjuangkan ketuanan Melayu, walaupun tabiaat pemimpin mereka banyak buruk dari baik!  banyak busuk dari wangi ! 

Syukur,. mudah-mudahan orang Melayu hari ini semakin sedar bahawa ketaksuban yang melampau itu banyak merugikan bangsa Melayu dan rakyat Malaysia sendiri !. Terima kasih kepada PAS PKR dan DAP.  Merekalah yang telah meniup angin perubahan yang lebih segar untuk membawa Malaysia menjadi sebuah negara yang berintergriti bersih, adil, telus dan dinamik !!!  Gabungan tiga parti ini (Pakatan Rakyat) telah membunuh terus semangat perkauman yang cuba dihidupkan oleh BN.  Orang Melayu Cina dan India tidak takut lagi menolak parti asal usul mereka yang bersifat perkauman itu.

Baru-baru ini Abby Abadi seorang bekas penyanyi dan dramatis terkenal, telah mengikuti jejak beberapa artis sebelum ini yang dengan yakin dan berani menyertai parti pembangkang.  Abby telah menyerahkan borang keahlian seumur hidup sebagai seorang ahli PAS. Tahniah Abby!!!  Anda membuat pilihan yang tepat setelah anda diberi hidayah oleh Allah!  Semoga anda istiqamah dalam perjuangan menegakkan syiar Islam di bumi Allah ini.

Oleh : rahimothman

2 ulasan:

  1. Kenapa ORANG MELAYU...negeri PAHANG yang dah 55 tahun diperintah oleh haramjadah UMNO...masih MUNDUR??? Mana bangunan tinggi 80 tinggkat di Pahang??? Sah UMNO pembohong besar kepada orang Melayu....

    BalasPadam