Jumaat, 24 Jun 2011

Rahim ! sila dakwa Anwar di Mahkamah !


Hari ini Jumaat 24/6/2011, Trio Datok T telah mengaku bersalah di Mahkamah, di atas kesalahan mereka menayangkan video lucah di Hotel Sri Carcosa beberapa bulan lalu.

Dalam sidang akhbarnya Tan Sri Rahim Tamby Chik tetap dengan pendiriannya mendakwa  bahawa pelakun dalam video itu adalah DS Anuar.

Wahai Tan Sri Rahim Tamby !  Kalau anda benar-benar ikhlas mahu membuat tuduhan terhadap DS Anwar,  silakan !!   Buktikan bahawa Anwar,   yang mengikut kata anda bakal menjadi Perdana Menteri itu sangat tidak bermoral !.  Jangan bercakap kosong!  Kalau asyik membebel dan berkokok dibelakang reban saja, itu maknanya anda seorang pondan.

Ini saranan penulis!,  Tan Sri buat laporan polis tentang perlakuan jahat  Anwar itu!  Dakwa di mahlamah civil atau sebaik-baiknya di mahkamah syariah!.  Sediakan bukti dan saksi-saksi yang secukupnya. Kemudian Tan Sri berihat saja dirumah, biar mahmakah yang selesaikan. Tan Sri dan rakan-rakan Umno Tan Sri  jangan masuk campor !!

Kalau Tan Sri orang bijak, orang berilmu, pernah menjadi ketua menteri, .bertindaklah secara bijaksana !!  Bukan bertindak ala-ala  samseng kampong dusun. Tak dapat hajat dihati maka rumah orang kampong yang dibakar. (merujuk kesah dalam filem P.Ramlee)
Kalau setakat cakap dan tuduh tanpa bukti, rasanya orang asli pun lebih pandai dari Tan Sri !
Sia-sia Tan Sri bergelar Tan Sri.  Sia-sia Tan Sri bergelar  Mantan Ketua Menteri !

Oleh : rahimothman


Tiada ulasan:

Catat Ulasan