Ahad, 4 Ogos 2013

Sejak dulu UMNO merasakan diri mereka kebal !!


Para pemimpin dan ahli-ahli Umno hari ini nampaknya semakin yakin bahawa mereka kebal undang-undang. Lihat baru-baru ini,, kita merasa sedikit malu dan kesal dengan kenyataan  Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengenai isu menghina Islam.  Beliau secara borong dan gelojoh menuduh orang lain menghina Islam sedangkan para pemimpin Umno sendiri ramai yang menghina Islam termasuk mantan Perdana Menteri.   
        
Merasai diri mereka kalis undang-undanglah pemimpin Umno menjadi besar kepala. Mereka mengganggap mereka  kebal dan kalis peluru.  Sebab itu kita ada mendengar  orang UMNO sanggup menumbuk dan menampar orang lain sesuka hati,, membaling selipar dalam masjid, mengganggu dan membaling objek di ceramah-ceramah parti lawan. Kerap kali kita mendengar kenyataan-kenyataan pemimpin Umno termasuk rakan mereka dari MCA menghina Islam atau undang-undang Islam.

Apabila ada pihak-pihak lain termasuk blogger-blogger menghina atau mempersenda Islam, sama ada dengan sengaja atau tidak sengaja UMNO pasti melenting,  tetapi kalau rakan-rakan sekutu mereka yang buat tak apa. Teramat-amatlah hipokritnya UMNO !!  Mereka mempertikai orang membuang najis di tepi jalan, sedangkan mereka sendiri berak di tengah jalan -  rahimothman

           

Tiada ulasan:

Catat Ulasan