Selasa, 30 April 2013

Kes letupan : PDRM tak mampu siasat?


 
Pada 9 Januari 2013 yang lalu satu letupan telah berlaku di perkarangan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur,  ketika Datuk Seri Anwar Ibrahim dibebaskan dari tuduhan liwat,  tetapi mujur tiada kemalangan  jiwa berlaku.

Tidak keterlaluan kalau dikatakan letupan itu dilakukan pihak tidak bertanggung jawab yang anti Anwar  atau anti Pakatan Rakyat.  Tentu ada dalang disebalik kejadian itu,, kalau tidak masakan hasil siasatan masih belum ada,, senyap sepi ! bagai pipit ditelan garuda.  

Terbaru, pada 24 April lalu satu lagi letupan berlaku berhampiran dengan bilik gerakan BN, Nibong Tebal.  Mengapa pengkhianat ini memilih Bilik Gerakan BN,, tidak PR?  Mungkin supaya mudah orang ramai menuduh yang letupan itu adalah perbuatan musuh BN @ pembangkang.   Apa-apa pun diharap,  pihak PDRM akan bertindak secara propersional,, tidak lagi mengikut telunjuk parti politik tertentu !   Andainya siasatan kes masih berakhir dengan senyap, jangan salahkan orang ramai jika PDRM dituduh cuba melindungi sesuatu. -   rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan