Khamis, 5 September 2013

Respon Hisham dari Saranan DrM


“Sebagai wakil rakyat dan menteri, saya sanggup elaun saya dipotong dalam usaha untuk berjimat. Jika pemotongan elaun saya boleh membantu mengukuhkan ekonomi, saya tidak teragak-agak dan bersedia melakukannya.  Semua wakil rakyat harus melakukan perkara sama (potongan elaun) dalam konteks penjimatan supaya rakyat melihat. Pada saya secara peribadi saya sanggup,, tak kira membabitkan apa-apa pemotongan elaun,  Perbelanjaan kerajaan harus dikurangkan dalam membantu menurunkan defisit negara.   Kita kena hadapi kesusahan sedikit,,, perkara ini bukan lama.  Jika kita teragak-agak melaksanakan perkara ini semua pihak akan terjejas  jika ekonomi merudum.  Jika ekonomi kita gagal dipertahankan dan ketika itu baru mahu lakukan pemotongan elaun wakil rakyat, ia mungkin sudah terjejas teruk.  Oleh itu pada saya baik potong elaun kita sekarang,”  kata Datuk Hishamuddin Tun Husein.

Komen punulis : Bagus sekali respon yang diberikan oleh sepupu Najib ini. Menteri-menteri lain macam mana?,,, takkan menikus kut?  Tahniahlah kalau Datuk Hishamudin sanggup elaunnya dipotong !  Walau apa pun seandainya menteri-menteri lain tidak bersetuju dengan Hisham janganlah hendaknya beliau membatalkan niatnya itu. Kalau ini berlaku,, jelas apa yang Hishamudin ucapkan itu tidak ikhlas ! : rahimothman  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan