Rabu, 25 September 2013

Mat Sabu: Bertanding bukan untuk singkir pemimpin


JAMILAH HAMZAH    -   26 September 2013

SHAH ALAM - Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu menegaskan pertandingan yang diadakan di dalam parti itu bertujuan untuk memilih bukan cara untuk menyingkirkan pemimpin.  Menurutnya, pertandingan itu sepatutnya djadikan platform untuk menilai bukannya melabelkan pemimpin parti.

Beliau juga berkata, jika perkara itu terus berlaku masa depan Pas akan menjadi kabur.  "Ini trendnya dan saya hairan bagaimana ia muncul.  Jika tidak ditangani dengan baik dalam masa terdekat kita bimbang masa depan Pas yang dilihat cemerlang sekarang ini akan kabur di masa depan," katanya yang dipetik dalam The Malaysia Insider, hari ini.
 
Dalam pada itu, Mohamad juga berkata, perkara itu semakin menular dan menjadi penyakit di dalam parti seperti yang terjadi kepada Umno pada 1980 di mana parti itu melabelkan pemimpin dengan gelaran komunis.

"Abdullah Ahmad, Abdullah Majid dan Samad Ismail dilebelkan sebagai komunis. Tun Dr Mahathir pun nyaris ditangkap oleh Menteri Dalam Negeri ketika itu, Ghazali Shafie," katanya.   Muktamar Pas ke-59 akan bermula pada 22 November depan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan