Sabtu, 25 Februari 2012

Bodohnya si Rahim T, tuduh Anwar macam Pol Pot

Dalam satu kenyataan, bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Rahim Thamby Chik telah menyamakan Anwar dengan Pol Pot. pemimpin diktator Kemboja, justeru Anwar tidak layak menjadi PM !  Tuduhan ini merupakan satu tuduhan bodoh,  langsung tidak tepat,  malahan menyimpang jauh dari fakta sebenar. 

Pol Pot sememangnya mempunyai rekod buruk, pemimpin yang zalim, dan telah banyak membunuh orang yang tidak menyokongnya. Antara beliau dengan DS Anwar amat jauh berbeza,.. macam langit dengan bumi.
 
Hakikatnya,  Anwar seorang pemimpin yang diiktiraf dunia luar, terutama dunia Islam. Ini terbukti melalui penglibatannya dalam badan-badan NGO diperingkat global dalam membincangkan isu-isu semasa di peringkat antarabangsa.  Anwar juga mempunyai rekod peribadi dan moral yang bersih,  cemerlang ketika berkhidmat sebagai Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri sebelum beliau difitnah dan dipecat oleh Mahathir satu ketika dulu.

Justeru dakwaan dan tuduhan Tan Sri Rahim Thamby @ Datuk T yang bersifat pendendam ini adalah berniat jahat semata-mata. Rakyat Malaysia sendiri tentu faham rekod peribadi Tan Sri Rahim sendiri macam mana? baik sangatkah?  Masakan kita lupa kes rogol remaja yang melibatkan beliau? Masakan kita lupa beliau adalah dalang dalam  isu penyebaran video lucah yang cuba mengaibkan DS Anwar !!!.  

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan