Ahad, 5 Februari 2012

Hasan mengaku dirinya ulamak !!


Kalau dah mengaku diri tu ulamak kenapa parangai buruk sangat?

 
Dalam satu kenyataannya baru-baru ini  Dr Hasan Ali berkata,….
"Saya menyertai PAS bukan untuk memesongkan PAS, tetapi ingin menambah penglibatan golongan ulama ke dalam parti tersebut," tegasnya.
Menambah ?  Kemasukannya kedalam PAS menjadikan ulamak PAS bertambah?. Sejak bila Hasan dilantik menjadi ulamak?. Siapa pula yang melantiknya/? Gila betul si mamat akidah ni !! Kesiaaaannn ! perasan rupanya !  

Kepada masyarakat Islam Malaysia, khasnya orang Melayu,  berhati-hatilah !! Jangan sampai kita tertipu atau terpedaya dengan lakunan parasit bernama Hasan Ali ini.  Kehebatan si mamat ni tak sebesar mana pun!  cuma suara dan jeritannya saja yang lantang !!  Lebih-lebih lagi bila dia mengulang-ulang sesuatu ayat itu lima enam kali dengan jeritannya yang menyakitkan telinga. Bosan juga dibuatnya ! .  

Apa lagi keburukan insan bernama Hasan selain mengangkat diri sebagai ulamak?  Banyaaak ! Rupa-rupanya apabila dia gelabah dan malu  cakapnya semakin merapu ! tidak terkawal dan tidak berfakta. Tuturkatanya penuh dengan emosi ! tuduh sana tuduh sini !! Niat asal nak bercakap pasal akidah akhirnya melencong jauh, ghairah memburuk-burukkan PAS dan Pakatan.

Tanpa disedarinya dia telah menelanjangi diri sendiri dan orang ramai semakin mudah mengenali siapa diri beliau sebenarnya.  Beliau adalah jenis manusia yang ego ! riak !  Tidak mahu  menerima pendapat orang lain, walaupun orang itu lebih tinggi alimnya dari beliau. Lebih dasyat lagi, beliau tidak peduli pandangan atau keputusan majlis Syura’ !  . Kalau beginilah sifatnya, malulah sikit,  melantik diri sebagai ulamak !!

Oleh : rahimothman

1 ulasan: