Isnin, 27 Februari 2012

Umno dah insaf !, berilah Umno perintah Selangor balik !!


Dalam satu kenyataan di Pelabuhan Klang kelmarin Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menyeru rakyat negeri Selangor agar memberi semula mandat kepada kerajaan UmnoBn dalam pilihanraya umum ke-13 yang akan datang ini.

“ Umno dah insaf !, berilah Umno perintah Selangor balik !!” katanya.  “Pakatan Rakyat tidak perlu diberi tempoh lanjutan untuk terus memerintah Selangor kerana banyak janjinya tidak tertunai,  malah membebankan rakyat dengan perbagai masaalah”  katanya lagi.

Nampak sangat Najib nak berbohong!  Dia lupa, rakyat Selangor sudah cukup matang dan cerdik !  Bukankah kerajaan PR sudah buktikan?  Hari ini,.. belum pun sampai empat tahun memerintah, kerajaan Pakatan Rakyat telah membuat banyak perubahan? Dan yang lebih penting budaya rasuah sedang dihapus dan akan terus dibenteras agar ia tidak berlaku di kalangan pemimpin Pakatan seperti yang biasa diamal oleh pemimpin UmnoBn !. 
 
Kalau rakyat Selangor sudah selesa dan berpuas hati dengan Pakatan Rakyat apa perlunya Najib merayu? Kerajaan PR sudah mengubah dari sebuah kerajaan yang buruk kepada sebuah kerajaan yang jauh lebih baik. Takkan rakyat Selangor mudah lupa bekas menteri besarnya dulu yang pernah menyalahguna kuasa dan rasuah?

Bagaimana pula dengan kes PKFZ yang sedikit sebanyak ada melibatkan pemimpin Umno Selangor? Begitu juga dengan kewujudan syarikat gergasi Selangor / SYABAS! Siapa yang untung besar sebenarnya? Kroni atau rakyat biasa?  Adalah sesuatu yang bodoh jika rakyat Selangor mahu menyerahkan semula kerajaan Selangor kepada sekumpulan perompak yang bergelar UmnoBn !!!

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan