Khamis, 4 November 2010

PEMBOHONG BESAR ….. CERITA BEGINI MEMANG MENJADI KEGEMARAN UMNO SETIAP KALI ADA PILIHANRAYA

200 ahli PKR cabang Wangsa Maju masuk UMNO
Oleh Sukhairi Abd Thani sukhairi@bharian.com.my - 2010/11/04
Photobucket

PERSOALAN DISEBALIK LAKUNAN UMNO INI MUDAH DIJAWAB…..

1. Biasalah!! Babak-babak lakunan sebegini mesti berlaku setiap kali ada pilihan raya. UMNO dan balaci-balacinya termasuk akhbar pengampu Berita Hairan dan Utusan sentiasa mencipta dan mencari peluang. Gambar bukan saja untuk menghiasi dada-dada akhbar, malah lebih dari itu… untuk tujuan publisiti UMNO dan juga menipu rakyat !!

2. Mana mungkin ahli-ahli PKR masuk UMNO sebuah parti najis. Kalau ada pun yang keluar itu hanyalah sampah-sampah PKR, bukan ahli PKR. Tak menghairan kalau sampah-sampah PKR atau kutu-kutu ditepi jalan yang tak berparti ini, atau ahli-ahli UMNO sendiri berlakun seketika dan bergambar untuk menjadi bahan kempen pilihanraya.

3. Tidak kira sama ada ikan-ikan dalam sangkar ini (pelakun) sedar atau tidak, mereka sememangnya sudah bersedia untuk menelan dua tiga ekor cacing yang dijadikan sebagai umpan pancing. Bagi mereka memberi dan menerima rasuah seolah-olah macam “sunat muadkat”

4. Tentang angka 200…. Mana mungkin begitu ramai ahli PKR masuk UMNO. Kalau 17 atau 18 orang boleh jadi. Tetapi oleh kerana UMNO suka gah, suka lebih-lebih, suka kepada yang TER…, tertinggi, terbesar, terhebat, terbanyak. Maka jumlah 17, 18 orang itu dinaikkanlah kepada 200. Kalau 20 masih tak ummpp!!.

5. Tentang alasan mengapa mereka keluar PKR,… biasalah !! seperti yang telah disediakan oleh pengarahnya. Skrip yang sudah lapok !,,.. tapi tak lari dari dua tiga perkara ini !! … (i). Perjuangan sudah menyimpang, (ii) Pemimpin pentingkan diri sendiri (iii) Hilang kepercayaan

SELAMAT MENGUNDI ! GUNAKAN HAK ANDA DENGAN BIJAK!!

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan