Rabu, 10 November 2010

ZAID TERSILAP LANGKAH !

Photobucket


Selama ini kita bersetuju bahawa Zaid Ibrahim seorang pemimpin yang berprinsip, cekal hati dan menjadi harapan pemimpin masa depan. Tetapi dengan apa yang berlaku hari ini dimana beliau membuat keputusan menarik diri dari persaingan merebut Timbalan Presiden dan mengugut untuk melepas semua jawatannya dalam parti, maka saya berpendapat tindakannya itu amat tidak wajar, mengejutkan dan tidak seharusnya berlaku.

Kalau beginilah ! Zaid bukan seorang pemimpin yang berjiwa kental. Pemimpin yang punya jatidiri yang kuat seharusnya lantang bersuara, kotakan apa yang dikata dan tidak mudah bosan! Bukan banyak merengek ! kemudian merajuk!.

Dan amatlah malang sekali jika selepas ini Zaid mahu mengistiharkan dirinya keluar parti. Lebih jijik dan memualkan lagi andainya Zaid akan menyokong BN dan kembali kepada UMNO parti yang pernah dikencingnya !!. Kita harap tidak sampai ketahap itu. Mahukah Zaid Ibrahim dianggap pemimpin yang lemah! Pemimpin yang lembik? Masih belum terlambat untuk Zaid menarik balik keputusannya !!

Aduhai Zaid !!.. baru sangat kamu menyertai PKR, baru setahun jagong ! tiba-tiba buat hal ! Apa yang kamu buat sekarang ini seolah-olah mencampakkan kedalam longkang kepercayaan yang telah diberi oleh parti.
Lupakah anda?.. anda telah dilantik sebagai ketua PKR Wilayah? Anda juga telah diberi kepercayaan sebagai Penyelaras Pakatan Rakyat?

Steady lah !!... mana dia sifat kesabaran seorang pemimpin?. Kalau anda marah kerana tak puas hati,,, kalau anda marah kerana tuduhan-tuduhan anda tidak dilayan ! sepatutnya anda buktikan dahulu secara hitam putih!. Tunjukkan bukti yang sah dan nyata ! … bukan cepat putus asa dengan mengambil keputusan untuk merajuk!! .. Bersikap dan bertindaklah secara positif, bukan negatif. Tak ada masaalah yang tal boleh diselesaikan!!

Duhai Dato’ Zaid !!.. Masih belum terlambat untuk dato’ menarik balik keputusan kebudak-budakan yang telah di buat!! Sedarlah ! dato’ sebanarnya telah membuat satu keputusan yang silap!. Imej dato’ tak akan jatuh hanya kerana dato’ mengubah keputusan!!... Fikir-fikirkan lah !

Oleh : rahimothman

1 ulasan:

  1. Saya sebagai pemerhati dalam kemelut politik,hendak mengajak semua orang merenungkan kata2 datuk zaid semasa kempen beliau,yg mahukan DSAI jadi ketua PKR dan bukan azizah,kemudian beliau mahukan Nor azah di calonkan tim.presiden dan beliau sendiri akan tarik diri. dari apa yg dilihat disini,zaid cuba membuatkan PKR tu sendiri lemah secara telitinya, bg saya DSAI minta tidak dicalonkan adalah tepat kerana beliau perlu selesaikan masalah fitnah yg ada skrg agar benda ini tidak dijadikan bahan untuk melemahkan PKR jika beliau sendiri jagi presiden,manakala azmin adalah gandingan beliau yg terbaik jika dilihat dari sudut yg kanan,dan jika lihat di sudut yg kiri tan sri khalid akan lebih menguatkan parti dgn jayanya,Datuk Zaid hanya sekadar penguat semangat kerana perjuangan beliau masih sedikit berbanding yg lain.jadi mari renungkan apa agenda sebenarnya Datuk zaid yg cuba mengganggu keadaan PKR itu sendiri. dlm keadaan skrg sy yakin DSAI masih ingin melihat siapa kwn dan siapa lawan,yg pasti beliau cuba tidak akan melakukan kesilapan percaturan lagi di PRU-13 akan datang.Renung2kan lah wahai ahli PKR..dan pada yg masih tunggu dan lihat..

    BalasPadam