Jumaat, 18 Januari 2013

Antara siswa perihatin dan seorang moderator ….



Nampak macam hebat, tapi biadap dan sombong tak kena tempat !  Sah “wanita besi” ini pengampu tegar BN  

Begitulah hebatnya wanita ini,, Dalam lembut tetapi keras, dia dengan penuh ego dan bersahaja telah memperlekeh dan memperkecil hasrat seorang mahasiswa untuk bertanya dan meluahkan pendapat. Akhirnya usaha siswa berbangsa India tersebut dihalang. Kejadian ini berlaku dalam satu majlis forum anjuran UUM seperti yang tersebar dalam Youtube baru-baru ini.  

Sebagai seorang moderator forum adalah amat tidak wajar beliau  bertindak sebegitu rupa. Amat malang,, di dalam dunia yang semakin maju dan bertamadun ini masih berlaku amalan arah dan perintah seolah-olah beliau menggunakan  kuasa veto yang tidak pernah dimilikinya. Kalau pun nak mempertahankan dasar kerajaan,, berpada-padalah,, biarlah ada rational dan kena pada tempatnya ! kenapa mahasiswa dijadikan mangsa?    Sah,  Minah berdarah Pakistan, Uzbekistan atau Hindustan ini seorang pengampu tegar kerajaan BN  -  rahimothman

                          

1 ulasan:

  1. Sharifah Zohra bolehlah disifatkan seperti emak tiri dalam cerita Lela Manja yang tak mengizinkan anaknya bersuara.Kesian anak-anak mahasiswa UUM yang dibuat seperti anak sekolah yang tak boleh membantah kecuali menyokong. Sepatutnya mahasiswa perlu berfikiran kritikal bukan hanya menjadi pak turut atau yes man.

    BalasPadam