Jumaat, 15 Oktober 2010

BELANJAWAN 2011 TAK DAPAT TUTUP KEBUSUKAN KERAJAAN BN

Photobucket

Betapa cantik pun Belanjawan 2011, keburukan kerajaan BN belum dapat dibersihkan! Hilangnya kepercayaan rakyat belum dapat dipulihkan. Sama ada ini benar-benar belanjawan 2011 atau belanjawan pilihanraya kecil DUN Galas dan Batu Sapi, sama-sama kita tunggu dan lihat !!..
Sekali rakyat ditipu, sepuluh kali mereka tak akan percaya. Puluhan kali rakyat ditipu ratusan kali mereka tak percaya!!

1. Rakyat masih ingat bagaimana pembangkang berjaya mendedahkan rahsia kerajaan menggunakan perkhidmatan syarikat APCO tali barut yahudi. Kerajaan bazirkan wang yang begitu besar semata-mata hendak mendapatkan khidmat nasihat dan perunding imej, padahal yahudi terang-terangan menentang Islam. Akhirnya kerajaan UMNOBN terpaksa mengaku dengan rasa bongkak dan seribu alasan!

2. Masih segar dalam ingatan rakyat seorang menteri kabinet bergelar TUN terlibat dengan penyelewengan dalam kes PKFZ. Ini juga melibatkan sejumlah wang yang amat besar iaitu
billion billion ringgit. Dasar kerajaan BN membiarkan kroni mengaut kuntungan dengan cara rasuah dan menipu amat jelas setelah terbukti ia melibatkan ramai lagi pemimpin BN.Kita pun kurang yakin apakah kerajaan BN benar-benar mahu mengheret mereka yang terlibat kemuka pengadilan

3. Satu lagi kes besar yang tidak mudah padam dalam ingatan rakyat ialah pembunuhan kejam warga Mongolia Altantantuya Shariibuu. Pembunuhan kejam ini melibatkan pemimpin kerajaan dan ia berhubungkait dengan pembelian kapal selam yang dilakukan secara bawah meja. Kes melibatkan ratusan billion ringgit. Untuk menyelamatkan orang penting dalam kerajaan, maka dua anggota polis dikambing hitamkan. Bersihkan kerajaan BN?

Kerajaan boleh menggula-gulakan rakyat dengan belanjawan 2011 ini, tetapi kerajaan tak boleh memperbodohkan rakyat yang semakin cerdik! Jangan ingat rakyat boleh melupakan kebobrokan kerajaan BN selama ini!! Mari kita tumbangkan kerajaan UMNO BN melalui peti undi..

Oleh : rahimothman 8/2010

Tiada ulasan:

Catat Ulasan