Khamis, 21 Oktober 2010

KENAPA MAHATHIR TAK MAHU DIAM!! ? selepas bersara.

Photobucket


Melihatkan pendirian dan gelagat Mantan Perdana Menteri semenjak dua menjak ini, tak mustahil beliau ada udang disebalik batu. Barangkali apa yang nak saya paparkan di bawah ini tentang kenapa Mahathir seolah-olah hendak aktif semula ada kebenarannya!!... Ini antara sebab-sebabnya…….
1. Kerana Mahathir masih mempunyai sikap tamak untuk terus berkuasa.
2. Kerana Mahathir berpendapat, hanya dia saja yang pandai memerintah
3. Kerana Mahathir merasa dirinya tidak selamat jika PKR memerintah
4. Kerana Mahathir menyangka dia masih muda dan kuat. Dia baru 22 tahun memerintah sedangkan Taib Mahmud hampir 30 tahun. Mahathir rasa dia masih mampu menjadi Perdana Menteri semula atau setidak-tidaknya menjadi seorang Penasihat yang berkongsi kuasa dengan Perdana Menteri.
5. Kerana Mahathir tak mahu dasar Islam dibawa masuk oleh PAS kedalam kerajaan Persekutuan
6. Kerana Mahathir nak pastikan kekayaan kroni dan anak-anaknya terselamat, tidak diganggu gugat.

PAS bermaksud Parti Islam SeMalaysia. Kalau PAS sebagai sebuah parti Islam apabila bercakap sesuatu tidak berlandaskan Islam, maka tak adalah beza dengan UMNO. Nampaknya sampai kiamat pun Mahathir akan berseteru dengan PAS kerana PAS sentiasa bercakap berlandaskan Islam, bukan berlandaskan Melayu atau UMNO!!

Jadi kalau PAS buat protes kerana ada orang Melayu beragama Islam tak sembahyang atau tak berpuasa, sedangkan orang Islam dilarang meninggalkan sembahyang atau berpuasa Ramadhan, maka apakah Mahathir juga akan berkata protes PAS itu bukan kerana Islam tetapi kerana politik!

Kalau PAS menganjurkan sembahyang hajat semoga Allah melindungi rakyat dari dihancurkan oleh pemerintah yang zalim itu pun Mahathir akan kata kerana politik, bukan kerana Islam (Allah). Sedangkan sembahyang hajat itu adalah selari dengan ajaran Islam.

Kalau orang PAS berdoa minta Allah beri hidayah supaya ramai bukan Islam memeluk Islam pun – Mahathir pasti akan berkata ia kerana politik, bukan kerana Islam. Kalau semua perbuatan orang-orang PAS termasuk yang menyentuh hal-hal agama dipandang salah oleh Mahathir, maka marilah kita berdoa semoga Allah percepatkan proses pereputan manusia yang bernama Mahathir termasuk UMNO nya sekali!!

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan