Jumaat, 1 Oktober 2010

Photobucket

Kes 1 : Aidil Fitri dicemarkan oleh menteri ini di majlis Rumah Terbuka Aidil Fitri yang diadakan di Laman Kerayong, Parlimen Bera pada 19 September baru-baru ini. Sambut aidilfitri yang mulia tak sepatutnya dirai dengan persembahan pentas, hiburan yang terlampau, ada pulak tarian-tarian yang meloyakan!, tapi itulah yang berlaku! Habis kemuliaan aidilfitri diperkosanya! Kalau tak faham hukum-hakam agama sepatutnya bertanyalah! Ini tidak! Main rempuh saja! Disinilah telah menunjukkan kedangkalan dan sikap syok sendiri seorang menteri !

Kes 2 : Ini pula petikan komennya berhubung kematian wakil rakyat DUN Galas Gua Musang baru-baru ini. Kenyataan yang keluar dari mulutnya nyata sekali memperlihatkan betapa cetek dan kosongnya kotak pemikiran beliau..
Bercakap kepada pemberita selepas menghadiri majlis rumah terbuka Aidilfitri Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan kelmarin, beliau berkata ramai pengundi di DUN Galas merasa amat kecewa dengan kegagalan pembangkang memenuhi janji manis mereka seperti yang berlaku di Selangor dan Pulau Pinang… Hah! Itu saja ? Hampehh punya komen! tak ada kah komen yang lebih logik dan bernas?

Soalan saya ! Apa yang gagalnya kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor dan Pulau Pinang? Sedangkan banyak perubahan dan pembaharuan telah dibuat melebihi apa yang pernah dibuat oleh kerajaan BN sendiri!? Nyata sekali YB bercakap penuh dengan rasa busuk hati! Tidak mahu melihat hakikat, kenyataan dan realitt sebenarnya.! Kalau YB tak ada point, tak ada idea yang bernas lebih baik YB tak usah bercakap! Lebih baik senyap ! …. Sebagaimana YB senyap bila ramai rakyat bantah cara YB sambut Aidilfitri tempoh hari!!

Kes 3 : Saya masih ingat satu ketika dulu,.. dengan begitu bersemangat dan yakin, YB pernah berkata harga barang tak akan naik,rakyat tak perlu risau!,.. tapi rupa-rupanya belum pun habis YB bercakap, bertalu-talu barang naik harga! Mudah-mudahan rakyat tidaklah sampai terkejut beruk! Kerana rakyat tahu menteri yang bercakap itu seorang yang mudah perasan, bercakap ikut syok sendiri ! Bercakap begitu lunak ikut sedap mulut. Yang menanggung siksa rakyat bawahan!. Menteri nak risau apa?
Pesan saya pada YB, kalau tidak ada idea, tak ada point, atau alasan logik, lebih baik YB senyap. Kalau YB gatal juga nak bercakap, maka yang nampak jelas ialah kecetekan dan kebangangan YB sendiri!

Oleh : rahimothman

1 ulasan:

  1. اللهم فرق جمعهم وزلزل اقدامهم
    يا الله فورق فرنداكن فواق مريك دان رونتوهكن كدودوقن مريك ايتو فانصرنا على القوم الظالمين

    Ya Allah musnahkan pemerintah yang zalim. Porak -perandakan kedudukan mereka.......

    BalasPadam