Isnin, 18 Oktober 2010

KEHEBATAN NAJIB!!?

Photobucket

Sebagai penilaian umum, mari kita renungkan beberapa kehebatan Dato’ Najib Tun Razak …. setelah menjadi perdana menteri kira-kira dua tahun yang lalu…. Antara kejayaan beliau,..

1. Berjaya mengetuai sekumpulan lanun UMNO memancing tiga ADUN di Perak. Selepas puas memancing akhirnya mereka memasang jerat dan berjaya memerangkap 3 ADUN tersebut. Ketiga-tiga ADUN akhirnya melompat dari PR, kini menyokong BN. Ini satu kejayaan besar UMNO BN yang sangat dibenci oleh rakyat Perak!!

2. Dengan memiliki kuasa dan sedikit pengaruh istana terutama semasa di Pahang, Najib berjaya mempengaruhi Sultan Perak. Akhirnya kerajaan Perak berjaya dirogol dan dirompak . Mereka berjaya merampas kuasa kerajaan negeri Perak dengan cara yang cukup ganas sebagaimana yang berlaku ketika dalam sidang dewan negeri satu ketika dulu. Awas PR !!. Najib sedang berusaha untuk mencipta satu lagi kejayaan iaitu merampas kerajaan Selangor negeri termaju di Malaysia.

3. Berjaya menyelamatkan dirinya serta orang kuatnya Razak Baginda daripada tuduhan membunuh Altantuya Syariibuu wanita warga Mongolia yang tidak berdosa.

4. Berjaya mencipta slogan hampehh untuk kerajaan pimpinannya iaitu,.. 1 Malaysia, rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan. Tetapi hakikat sebenarnya rakyat sangat menyampah kerana cakap tak serupa bikin. Apa yang tertulis dan diucap bertentangan dengan apa yang berlaku. Sesama ahli UMNO bertelagah, sesama parti gabungan bersengketa!! Keselesaan hidup, dan hak–hak keperluan utama rakyat tidak didahulukan sebagaimana dalam slogan!

5. Berjaya memuaskan kehendak-kehendak sang isteri dibelakang tabir, terutama tentang sesuatu projek atau program. Rakyat sangat BERBANGGA ! kerana PM mempunyai seorang isteri yang bersikap lebih senduk dari mangkok.

6. Berjaya meletakkan darjat isteri tersayang sebagai first lady yang sepatutnya gelaran tersebut hanya dipunyai oleh Raja Permaisuri Agong.

7. Berjaya menggembirakan beberapa kerat JKKK/JKKKP. Imam-imam dan guru KAFA tanpa mempedulikan rakyat terramai yang tinggal dikampong-kampong. Mereka tak dapat apa-apa manafaat pun dari bajet 2011 yang dibentang oleh Najib Jumaat lalu.

8. Berjaya menghampakan 1.2 juta penjawat awam yang mengharapkan dua bulan bonus. Setelah dua tahun tak dapat tuah bonus untuk membantu keluarga, usahkan mengharap dua bulan, setengah bulan pun jauh panggang!! Kesian penjawat awam!!

9. Berjaya mencipta rekod !! Kelima-lima PM sebelumnya belum pernah mengadakan Pilihanraya Kecil sebanyak 13 kali, tetapi diera Najib beliau berjaya melaksanakannya.. (tapi 80% tewas)

10.Akhir sekali Najib berjaya memecah rekod Mahathir kerana mengikut bajet 2011 beliau ingin membina projek bersepadu berharga RM5 bilion, yang akan mewujudkan menara tertinggi - 100 tingkat mengatasi KLCC yang hanya 88 tingkat. Apa komen Madey agaknya ya!! …… (Hey!! Celaka lu! Mau lawan tokey ka?)

Oleh ; rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan