Jumaat, 29 Oktober 2010

UMNO menipu !! : MANA WANG EHSAN RM100 YANG DIPULANGKAN ? Kerajaan Pulau Pinang masih belum terima.

Photobucket

Menurut maklumat tidak rasmi, jumlah warga emas yang mendaftar dengan kerajaan negeri Pulau Pinang bagi menerima sumbangan wang ehsan RM100 seorang adalah melebihi 120,000 orang. Jadi secara kasarnya kerajaan Pulau Pinang mungkin telah menyediakan lebih dari sepuluh juta ringgit untuk diberi kepada warga emas yang layak.

Kalau 40 orang sudah memulang wang RM100 setiap seorang itu, seperti yang dihebuh-hebuhkan bermakna RM4,000 seharusnya sudah terkumpul. Kalau 400 orang bermakna RM40,000 telah berjaya dipungut. Kalau lagi ramai sudah tentu angkanya mencapai paras jutaan ringgit.

Sehingga hari ini 29/10/10, kerajaan Pulau Pinang masih belum menerima kembali satu sen pun wang yang UMNO dakwa telah dipulangkan oleh warga emas muslim Pualau Pinang itu. UMNO Pulau Pinang mendakwa kononnya sudah begitu ramai warga emas muslim yang terlibat memulangkan wang tersebut. Persoalannya dimana wang itu sekarang? mmengapa senyap?

Barangkali UMNO telah kemaluan(dimalukan oleh tindakan sendiri) ! Helah yang dibuat mudah dibaca oleh rakyat Pulau Pinang. Kalau ini hanya sebuah lakunan!.. kasihan!,.. kasihan sungguh kat UMNO Pulau Pinang,.. kerana lakunannya tak menjadi!, malah terkena batang hidung sendiri !

Sejak awal lagi keraguan dan tanda tanya telah timbul,.. benarkah majlis pemulangan wang itu berlaku? Atau ia hanya sebuah drama yang diarahkan oleh Dato’ Azhar Ibrahim (S/u Umno Pulau Pinang) dan dilakun oleh pelakun-pelakun upahannya atau segelintir warga emas yang terpedaya!

Hingga saad ini dimana tersimpannya wang tersebut? Lim Guan Eng ketua Menteri Pulau Pinang masih tertunggu-tunggu!. Kalau benar wang haram lagi jijik itu telah terkumpul, kenapa tak dipulangkan segera kepada kerajaan negeri? kenapa dipegang lama-lama?

Maka dengan persoalan yang belum terjawab itu boleh lah kita merumuskan bahawa......

1. UMNO Pulau Pinang sememangnya mencipta isu dan melakunkannya, disamping kemungkinan besar mereka memberi upah kepada pelakun-pelakun tua yang dipilih.

2. UMNO Pulau Pinang sememangnya berniat jahat, mempermainkan agama, dengan niat memperdaya atau menipu orang Melayu khususnya warga emas Pulau Pinang.

3. UMNO Pulau Pinang telah menggunakan wang sendiri untuk sesi bergambar ketika aksi-aksi menarik dalam babak penyerahan wang tersebut.

4. Kalau benar wang tersebut dapat dikumpul tetapi terlalu sedikit, maka ini telah memungkinkan UMNO merasa amat malu untuk memulangkan wang tersebut.

5. Kalau benar wang tersebut dapat dikumpul, kemudian diperam atau didiamkan,.. ini juga ada kemungkinan yang mereka ingin melesapkannya!

Akhir sekali penulis mengucapkan syabas dan tahniah kepada kerajaan Pulau Pinang kerana ingin meneruskan hasrat murni membantu warga emas!! Biarkan saja Umno dengan telatahnya. Biarlah mereka berkokok disiang hari!! Pedulikan!

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan