Selasa, 19 Oktober 2010

NAJIB PURA-PURA BUAT BODOH

HEBAHKAN JASA DAN BUDI KERAJAAN BN, kata Najib.
Photobucket

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata sudah sampai masanya BN memberitahu rakyat akan jasa dan budi yang dilakukan parti pemerintah itu selama ini untuk mensejahterakan kehidupan mereka.

Penulis nak bertanya,... Adakah Najib berpura-pura buat bodoh atau beliau memang seorang yang bengap lagi dungu. Hakikat sebenarnya sejak dari dulu kini dan selamanya Kerajaan BN memang sentiasa mengiklankan apa saja projek yang hendak dilaksanakannya. Mengapa pula hari ini beliau berkata seolah-olah kerajaan BN tidak pernah menghighlightkan projek-projek mereka?. Sudah terang lagi nyata ! dan tak terkira betapa banyaknya papantanda-papantanda yang mengiklankan projek kerajaan BN di seluruh negara !. Tak usahlah Najib hendak memperbodohkan rakyat. Rakyat Malaysia celik huruf! Boleh membaca! Rakyat yang buta huruf rasanya dah tak ada lagi, dah pupus.

Mari kita lihat beberapa contoh papan iklan yang melibatkan projek-projek kerajaan UMNOBN...... Najib seharusnya merasa malu kerana apa yang beliau cakap telah menelanjangkan kebodohan diri beliau sendiri.

Photobucket

Sepatutnya Najib mengajak semua ahli-ahli UMNO tak kira pemimpin atau bukan pemimpin hebahkan kepada seluruh rakyat segala kesilapan, segala kedurjanaan segala kemungkaran yang telah mereka lakukan selama ini. Hebahkan kepada rakyat bahawa kerajaan UMNOBN sudah bertaubat ! mengaku kesilapan. Kerajaan UMNOBN mahu berubah ! Mahu mengubah dasar perjuangan kepada Islam.

Kalau UMNO mahu membuang fahaman Assobbiahnya dan berpegang kepada Islam, maka kerjasama dan persefahaman dengan PAS dan PKR tak ada masalah. Parti Cina dan India akan lebih mudah untuk turut bersatu di bawah payung besar yang dipegang oleh parti terbesar Melayu. Kalau ini berlaku Malaysia akan menjadi sebuah negara maju yang berteraskan Islam. Rakyat akan menikmati hidup yang lebih harmoni, aman dan damai !

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan