Isnin, 13 Disember 2010

RAMAI TERKEJUT KERANA SAIFUL ....

BARU PULANG DARI MEKAH

SAIFUL SELAMAT PULANG DARI MEKAH.  Tentu ramai yang berkata Saiful dipihak yang benar !!  Betulkah begitu?

Ibadat haji adalah wajib bagi setiap orang Islam yang berkemampuan dan  ramai yang bercita-cita untuk melakukannya. Manuasia sejahat mana sekali pun, yang baik, yang zalim, yang sihat,  yang lemah dan yang cacat semuanya berhak untuk menunaikan ibadat haji di Mekah dan Saiful tak terkecuali.  


 
Tetapi tak semua yang pergi itu ikhlas. Ada yang pergi dengan niat lain dan tak kurang juga pergi dengan niat untuk mencuri atau lain-lain jenayah.(seperti yang biasa berlaku, tetapi bukan oleh warga Malaysia)

Tahniah kerana Saiful Bukhari Azlan adalah diantara ribuan jemaah haji Malaysia. Mungkin ramai yang berkata,… Nah! Saiful dah selamat pulang pun dari mengerjakan ibadah haji di tanah suci. Allah tak beri pun sebarang bala atau malapetaka kepadanya. Itu tandanya dia dipihak yang benar! Sahlah dalam kes liwat 2 antaranya dengan DS Anuar Ibrahim dia telah menjadi mangsa. Dia tidak bercakap bohong bahawa Anuar memang telah meliwatnya !  Kalau dia berdusta tentu Allah telah melaknatinya.

Sebenarnya itu hanya persepsi, atau pendapat yang bersandarkan hukum akal, sedangkan kehendak Allah, ketentuan dan kekuasaannya melebihi segala-galanya. Allah boleh melaksanakan apa saja kehendaknya yang tak siapa pun tahu bila? cepat atau lambat!  dan tak semestinya Alah memberi hukuman atau laknat hanya di tanah suci Mekah, tetapi boleh dimana saja. Allah percepat atau lambatkan sesuatu hukuman tentu ada sebabnya!! Sekali pun didunia kita terlepas, pembalasan di akhirat adalah pasti!!

Kita imbas kembali!.... Tun Mahathir pun pernah pergi Mekah selepas menzalimi dan memfitnah DS Anuar Ibrahim, tapi Allah masih belum lagi memberi pembalasan yang setimpal.   DS Anuar dan Azizah sendiri pun pernah ke Mekah. Kalau Anuar manusia jahat, pernah meliwat Saiful kenapa Allah tak laknat dia semasa di Mekah? Samalah dengan kes Saiful, apa nak dihairankan!.. Tak timbul persoalan kenapa dan mengapa!  Allah maha mengetahui dan maha berkuasa. Allah nak beri balasan dengan cepat atau lambat di negara orang atau  di negara sendiri tentu ada sebab atau hikmah.
Semoga semua jemaah haji Malaysia mendapat haji yang mabrur.

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan