Rabu, 15 Mei 2013

Umno bukan Qur’an buruk ! yg tak boleh dibuang !

UMNO hanya sebuah parti pilitik,, bukan sebuah kitab agama,  bukan sebuah Qur’an buruk, yang tak boleh dibuang atau dicampak!  Bila ajal sudah sampai ke lubang sampah atau keliang lahadlah jawabnya!

Hari ini Umno sudah menjadi  sebuah parti pilitik yang sangat usang, berkarat dan semakin reput.  Kalau binatang,  ia ibarat seekor singa tua yang tak ada gigi dan tak ada taring,  namun lagaknya masih bernafsu untuk membaham mangsa-mangsa disekelilingnya.  Umno perasan mereka masih kuat, walhal dlm tubuh mereka penuh dgn virus HIV.   

Ini lagi satu,,, sikap buruk dan bodohnya Umno !  Selama ini mereka menganggap kuasa itu macam harta mereka,,,  yang orang lain tak boleh usik.  Mereka juga beranggapan kuasa boleh dibeli dengan wang.   Mereka lupa,  dalam sebuah Negara demokrasi, rakyatlah yang paling berkuasa !  rakyatlah bos,  rakyatlah taukeh,   bukan pemimpin,  bukan parti politik !  dan bukan wang ringgit !   Betapa banyak pun wang  yang Umno ada,  mereka tak mampu  membeli kuasa yang ada di tangan rakyat !!  Inilah reality yang sedang berlaku hari ini   - rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan