Khamis, 25 Ogos 2011

MAHATHIR TOLAK NASIHAT MUFTI

Selepas 13 tahun melihat penyelewengan dan kerakusan pemimpin Umno kenapa pendirian Mufti Perak ini masih tak berubah?   

Mufti Perak Tan Sri Dr Harussani Zakaria berkata beliau pernah nasihatkan Mahathir - jangan pecat Anwar,  jangan buat tuduhan liwat terhadap Anwar.  Tetapi Mahathir degil ! Mahathir tolak mentah-mentah !

Pak Lah yang menggantikan Tun Mahathir menerima nasib malang apabila tersangat sukar baginya untuk memulih dan membersihkan Umno yang sudah terlalu kotor.

Apabila Dato’ Seri Najib mengambilalih Perdana Menteri dari Pak Lah,  keadaan makin bertambah parah kerana Najib mewarisi tabiat buruk Mahathir. Pemimpin dari keturunan darah bangsawan ini cuma zahir saja nampak hebat, realitinya beliau seorang pengecut!  pembohong, tidak ikhlas, tiada jatidiri, dan tiada wawasan kemana bangsa Malaysia nak dibawa.

Hari ini setiap detik pemimpin Umno mendakwa – Melayu dah berpecah! Melayu dah berpecah ! Melayu dah berpecah!,,,  Lalu mereka menyeru,.. Marilah kita bersatu di bawah payung Umno !  Dengan imej UMNO yang terlalu kotor ini, mana mungkin orang Melayu sanggup berteduh di bawahnya lagi?  Pilihan terbaik untuk mereka ialah PAKATAN RAKYAT

Melayu sebenarnya tidak berpecah! . Yang kelihatan pecah ialah UMNO kerana ramai ahli-ahlinya beralih sokongan kepada PKR dan PAS.  Semuanya ini angkara perbuatan Mahathir yang memecat Anwar dari dua jawatan pentingnya, kemudian menuduh Anwar melakukan liwat. Keruntuhan UMNO menjadi semakin cepat apabila Najib mengulangi perbuatan buruk Mahathir. Najib juga lupa diri. Kesungguhan untuk memperjuangkan nasib Melayu hanya terserlah di bibir saja.

Kesannya,.. lihatlah apa yang berlaku hari ini, rakyat kian meluat dengan UMNO. Tetapi yang menjadi tandatanya di kepala kita apakah Tan Sri Harussani  masih mengutamakan UMNO dari memperjuangkan keadilan yang berteraskan Islam ? 

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan