Isnin, 22 Ogos 2011

Selepas dicop penipu, Najib kini bersikap angkuh !!

Pilihan raya umum boleh diadakan bila-bila masa tanpa mengambil kira SPR sudah dibersihkan atau tidak... katanya.

Rakyat Malaysia yang cintakan keadilan dalam demokrasi merasa amat kesal dengan kenyataan Najib yang bersifat angkuh. Menurut Najib,  pilihan raya umum boleh diadakan bila-bila masa tanpa mengambil kira SPR sudah dibersihkan atau tidak... Kalau begitu apa maknanya  Jawatankuasa Khas Parlimen ditubuhkan.?

Dalam soal ketidakadilan SPR menjalankan pilihanraya yang adil, pihak yang bersalah atau perlu dipertanggungjawabkan ialah NajibUmnoBN, SPR dan JPN. Segala penipuan dan penyelewengan ketiga-tiga pihak ini telah ditelanjangkan. Satu dunia sudah tahu dan Najib tak boleh berdolak dalik lagi.

Kelmarin dengan nada berani tetapi serba tak kena Najib memberi  respon yang beliau mahu menubuhkan Jawatankuasa khas parlimen. Najib yang mengganggap dirinya pandai,  menyangka pihak pembangkang boleh menerima cadangannya,  tetapi ini tidak berlaku. 

Cadangan Najib itu semakin memperlihatkan kedegilan dan kebodohan dirinya sendiri. Geng sendiri yang buat salah, takkan geng sendiri juga nak menyelesaikan masaalah, tanpa melibatkan orang tengah, orang berkecuali !! 

Masaalah yang dibangkitkan oleh pembangkang dan puluhan badan NGO ini bukan perkara main-main. Ini soal masa depan rakyat yang semestinya dijamin perlembagaan dibawah sistem demokrasi yang adil.

Juga yang lebih penting ialah soal keselamatan negara, yang mana seperti kita sedia maklum JPN telah memberi puluhan ribu kerakyatan mudah kepada pendatang asing !!   Jestru, jawapan yang tepat kepada permasaalahan ini dengan menubuhkan Suruhanjaya bebas atau Suruhanjaya DiRaja

Oleh : rahimothman

1 ulasan: