Sabtu, 13 Ogos 2011

PENGECUT NO.1 NEGARA !


Perdana Menteri 1 Malaysia, Dato’ Seri Najib Tun Razak  memang layak menerima anugerah - PENGECUT NO.1 NEGARA
Dalam  sebulan dua ini saja,.. sikap pengecut beliau amat menyerlah sekali; …

Pertama,  beliau amat  takut membenarkan “BERSIH 2” mengadakan perhimpunan aman di stadium.pada 9 Julai 2011 yang lalu.                 Kedua (terbaru dan terkini) ,  beliau  takut hadir ke mahkamah untuk ditemubual / menjadi saksi kes fitnah liwat 2  yang seluruh pelusuk dunia sudah tahu,  beliau adalah dalangnya.
Semalam 12/8/2011 kira-kira pukul  2.55 petang Najib dan isterinya Rosmah tiba di Kompleks Mahkamah Jalan Duta  menemui pasukan peguam bela DS Anwar yang diketuai oleh  Karpal Singh, S.N. Nair dan Datuk Param Cumaraswamy  dan kemudian tergesa-gesa meninggalkan kompleks Mahkamah.

Tujuan kedatangan mereka,  semata-mata nak bagi tahu yang mereka tak mahu ditemubual atau menjadi saksi dalam kes liwat tersebut dan keputusan ini mengesahkan bahawa kedua-dua mereka amat gentar sebenarnya !. Hujah dan fakta yang telah disediakan oleh peguam Anwar untuk mensabitkan Najib dalam konspirasi tuduhan liwat ini cukup kukuh !,  cukup berasas!.  Jadi untuk mengelak terkincit dalam seluar semasa disoal jawab , itulah keputusan terbaik untuk mereka!

Nampaknya setakat itu sajalah keberanian Najib dan Rosmah  !  Berani datang ke mahkamah,.. tetapi datang dalam senyap-senyap!. Khabarnya ikut pintu belakang pulak tu !  Jestru tepat  sekali kata pepatah Melayu  - ”Berani kerana benar,  takut kerana salah”    Sah ! confirm!, Najib memang layak  menerima anugerah “PENGECUT NO.1 NEGARA !!”

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan