Sabtu, 27 Ogos 2011

MENGAKU SAJALAH NAJIB &TUN !!

Kenapa setelah Mahathir bersara, baru Mufti ini berani membuka mulut ?!              Beranikah Najib dan Dr M  menyahut kenyataan Mufti Perak ini?

 Kenyataan yang mengatakan bahawa Melayu sudah berpecah, Melayu akan hilang kuasa,  seringkali diucapkan oleh pemimpin-pemimpin Umno,  termasuk  beberapa NGO yang pro kerajaan UmnoBn. Tujuan mereka hanya hendak menakut-nakutkan orang Melayu khasnya orang Umno agar bersatu kembali!  Tetapi adakah orang Melayu  benar-benar sudah berpecah ? atau ahli Umno yang berpusu-pusu meninggalkan Umno!

 Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir selama hayatnya,  beliau tak jemu-jemu menuduh bahawa Pas adalah punca perpecahan umat Melayu. walhal realitinya Pas memang sudah mempunyai ahli dan pengikut yang cukup setia sejak kelahirannya lagi. Kini usia Pas juga, tak jauh bezanya dengan Umno dan peningkatan ahli Pas serta penyokongnya sudah berlipat-lipat kali ganda.

Sesungguhnya Pas sudah lama berdiri kukuh di atas kakinya sendiri. Dasar perjuangan Islam Pas kian hari kian memikat hati orang-orang Melayu terutama gulungan cendiakawan dan ahli-ahli propersional. Hari ini terbukti Pas mempunyai barisan pemimpin yang berkaliber dan berkualiti!

Berbalik kepada soal perpecahan orang Melayu ! yang dilaung-laungkan oleh Umno. Tak cukup menuduh Pas punca perpecahan Melayu, lalu DS Anwar Ibrahim pula diheret sama sebagai punca perpecahan!
Menuduh Anwar dan PKR sebagai punca  tak masuk akal langsung. Orang yang terinaiya dan terpenjara pula yang jadi penyebab! Mustahil !

Kalau bukan sebab Anwar, bukan sebab Pas, habis siapa yang jadi penyebab? Ramai orang Umno takut-takut nak menjawabnya !  Sedarlah sekalian ahli Umno!  bahawa apa yang berlaku kepada parti Umno  hari ini adalah balasan Allah kepada Mahathir dan kepada Umno sendiri !  Allah sentiasa akan menolong orang-orang yang dizalimi ! 

Dosa Mahathir kepada DS Anwar amatlah besar. Dosa Mahathir kepada orang Melayu juga cukup banyak!  Saham Melayu/Bumiputra susut menjunam atau ghaib tak berkubur ada Mahathir peduli?. Keluasan Tanah Rezab Melayu yang semakin terhakis, ada mereka kesah? Semuanya lenyap atau menjadi habuan Mahathir dan kuncu-kuncunya!

Kepentingan-kepentingan bangsa Melayu semakin terpinggir!  Hak dan keistimewaan orang Melayu banyak yang tergadai,  sama ada dengan sengaja atau tidak sengaja!. Semuanya kerana ketamakan pemimpin Umno yang ketuai oleh Mahathir .Jadi apa nak dihairankan orang Melayu lari dari menyokong Umno, orang Umno sendiri keluar meninggalkan Umno!  Itulah hasil atau dosa dari perbuatan Mahathir memecat dan memfitnah Anwar !. Terima sajalah ,  usah nak bersungut lagi !  

Pendedahan Mufti Perak Tan Sri Harussani  baru-baru ini bahawa perpecahan Melayu adalah berpunca dari kerajaan yang lemah, tidak amanah dan rasuah memang tepat sekali !  Ia dengan sendirinya menolak dakwaan ia berpunca daripada Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat,

Mahukah Mahathir mengaku segala perbuatan jahat dan kotornya terhadap Anuar selama ini? Mahukah Mahathir atau Najib mengakui dakwaan yang dibuat oleh Mufti Perak Tan Sri Harussani? Rakyat tertunggu-tunggu apa komen dan ulasan mereka !

Oleh : rahimothman

1 ulasan:

  1. Selagi mamak ini ada ciri budaya India dan setia pada orang Putih dan Cina Komunis , Singapore selagi itu reformasi belum dapat di lakukan kepada Islam. Oleh tu Pakatan perlu mengreformasikan demokrasi ni supaya Islam dapat diselamatkan dibumi tanah melayu ni.

    BalasPadam