Rabu, 2 November 2011

JAIS patut tukar JAIUM (Jabatan agama Islam Umno)

Pemberi tazkirah diburu, pembuat maksiat dibiar berleluasa !

 

Jiwa dan roh Umno sudah sekian lama berada dalam JAIS sebab itu setiap tindak-tanduk JAIS mesti menguntungkan Umno.

 

Maka selagi JAIS bertuankan Umno selagi itulah sukarnya dakwah Islam berkembang di Selangor. manakala pelaku-pelaku dan pejuang maksiat lebih selesa dan bebas diluar sana jika dibandingkan dengan pendakwah atau pemberi tazkirah

 

JAIS / Jabatan Agama Islam Selangor patut sangat ditukar kepada JAIUM – Jabatan Agama Islam Umno.  agar seluruh rakyat Islam Selangor tidak lagi tertanya-tanya dan keliru setiap kali mereka bertindak atau menguatkuasakan undang-undang.


Terbaru, Bob Lokman bekas artis yang telah meninggalkan dunia glamour dan terjun kedalam perjuangan menegakkan Islam khabarnya mahu dikejar oleh JAIS. Bekas artis itu mahu ditangkap kerana didakwa telah memberi tazkirah tanpa tauliah. Awas cikgu-cikgu dan ustaz di sekolah, atau dipusat pengajian. Elakkan diri anda dari diburu dan ditangkap !. Nampaknya bercakap pasal video seks atau perkara-perkara maksiat lebih selamat daripada bercakap soal kebaikan!!!

Apa nak jadi kerajaan Islam ala Umno ni?  Mereka mahu bikin dunia Islam di bumi Malaysia ni jadi terbalik ! Buat kerja baik sekadar memberi tazkirah mesti  ada permit / tauliah.  Kalau tidak anda akan dikejar hingga kelubang cacing,  anda boleh dihukum penjara atau denda, melainkan anda memiliki kad keahlian Umno.

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan