Rabu, 23 November 2011

Umno pengkhianat bangsa melayu, Mahathir cuba bersihkan diri?

Oleh: Abdullah Ngah

Ada orang kata pada saya mengapa Tun Mahathir nampak Tun Abdullah Ahmad Badawi yang buat rosak umno, sedangkan dia sendiri sebelum ini telah banyak merosakkan umno.  Saya masih ingat kata kata KU LI semasa dalam 46 dulu.Mungkin orang lain pun masih ingat dengan kata kata umno pengkhianat bangsa Melayu.

Bagi saya umno lah yang menjadi pengkhianat bukan saja pada bangsa melayu, malah pada negara dan Islam. Bermakna rosaknya umno bermula bukan saja ketika Tun Mahathir jadi perdana menteri malah sebelum itu lagi.

Atas sebab itulah orang yang tidak mahu terbabit dengan saham itu lari keluar dan tubuh PAS, tubuh semangat 46 dan tubuh parti keadilan rakyat (PKR). Bagi rosak umno jelas pada Tun Mahathir sendiri.

Zaman itulah terlalu banyak tindakan cantas mencantas.  Bukan setakat cantas mencantas saja yang berlaku sewenang wenangnya malah bunuh membunuh juga berlaku. Yang paling menakutkan Najib ialah undi China pada PRU 13 nanti yang barangkali akan diadakan pada ogos 2012 nanti. Undi china adalah undi penentu kekalahan BN pada PRU 13 yang kelihatan tak boleh buat apa apa dah. Bukan macam bangsa melayu dapat RM100, RM300 dan RM500 tak nampak parti lain boleh memerintah negara ini.

Baik buruknya umno atas sebab bantuan tersebut.Bantuan itu membuat orang Melayu bersyukur. Apabila dah bersyukur dajal pun mereka undi.  Inilah perangai melayu, termasuk para pemimpin umno yang disebut sebagai pengkhianat bangsa oleh Ku Li itu.

Orang China tak boleh jualbeli undi hatta jutaan ringgit bantuan yang didapatinya. Yang penting bagi mereka ialah negara ini akan dimilikinya suatu hari nanti. Mereka mahu supaya bangsa mereka menjadi perdana menteri. Sebab itu PRU 12 umno Bn tak dapat dua pertiga.Undi Melayu tak hilang tapi undi china MCA dan Gerakan hilang.
RAKYAT MARHAEN


Tiada ulasan:

Catat Ulasan