Jumaat, 11 November 2011

Wajarkah menteri wanita ini kekal?

Isu : seleweng wang rakyat RM250 juta.
Setelah didedah oleh pembangkang, lengkap dengan bukti dan fakta, wajarkah menteri wanita kesayangan Najib ini terus kekal dengan jawatannya ?. Sanggupkah beliau menafikannya?.

Apa rumusan yang kita dapat hasil dari pendedahan ini?,…1. Bagaimana acuan begitulah hasilnya / Bapa borek anak rintek     2. Jawatan menteri mesti menjanjikan sesuatu.    3.Tiada ketelusan dan keadilan dalam UmnoBn     4.  Slogan Umno pembela bangsa Melayu,  hanya hiasan dibibir.

Pesanan buat menteri yang suka tunjuk jambul ini !,… Kalau anda mendakwa PKR telah membuat fitnah terhadap diri dan keluarga anda,  … kenapa tidak terus bingkas membuat laporan polis dan seterusnya membuat saman malu?  Rakyat sedang menunggu nunggu penjelasan terperinci dari anda! .

 

Apa-apa pun adalah lebih baik menteri ini mengaku saja ! atau membuat beberapa penjelasan membela diri,  agar masyarakat tidak menuduh anda seorang saja telah membuat perkara sebegini. Kalau anda tahu dan ada bukti,  sebutkan saja nama lain-lain menteri atrau pemimpin Umno  yang ada kes seiras dengan kes anda ! Kata orang tua-tua,..Alang-alang menyeluk pekasam biar sampai kepangkal lengan?


Sekarang perkara telah pun berlaku! Menangis dan menyesal, kata orang tak berguna !!  tetapi masih ada yang terbaik buat anda,.. iaitu,..  Insaflah diri, menyesal dan bertaubat ,…Lepaskan jawatan menteri yang disandang,….dan yang terakhir,.. pulangkan balik wang rakyat yang diselewengkan !

Agak-agaknya beranikah menteri ini berbuat demikian? Kita tunggu dan lihat !!


Oleh : rahimothman

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan