Ahad, 6 November 2011

Pemikiran bangang oleh AP Kulim Bandar Baru !

Zul mengajak rakyat jadi bangang macam beliau!

Dalam isu penganjuran “Seksualiti Merdeka” yang panas diperkatakan sekarang ini, jelas sekali banyak pihak tidak bersetuju dan membantah. Manakala dalam isu himpunan “BERSIH 2”  pada Julai 2011 pula terlalu ramai pihak atau NGO yang menyokong.  

Pengerusi Majlis Peguam S.Ambiga yang mengetuai BERSIH 2 disanjung dan disokong kerana perjuangannya banyak membawa kebaikan,  iaitu membersihkan SPR yang terlalu kotor !.  Ok,  semua orang faham,  tetapi  Zul al kataki AP Kulim Bandar Baru masih juga terlopong dan ternganga, tak faham-faham !! .

Hari ini entah dimana silapnya  S.Ambiga (wakil Majlis Peguam) tiba-tiba telah membuat pertimbangan yang kurang wajar atau tidak kena. Beliau menjadi salah seorang dari penyokong “Seksualiti Merdeka” yang akan dilancarkan pada 9 Nov.2011 ini.  Maka berkokoklah si Zul bengap ini – dengan melontarkan persoalan,.. Kenapa PAS dan PKR tidak menyokong S.Ambiga dalam isu terbaru ini? Satu soalan yang betul-betul bangang!.  Budak tahun enam pun boleh menjawabnya.

Wahai Zul yang tak pernah sedar diri!!  Orang pandai tentulah bijak memilih antara intan dengan kaca,  antara yang buruk dengan yang baik!.  Dalam hidup ini kita sentiasa ada banyak pilihan!  Misalnya satu jalan penuh dengan lumpur dan najis, satu jalan penuh dengan ranjau dan duri  dan satu jalan lagi terang, bersih dan selamat. Kita diberi Allah akal!,. Apakah kita nak memilih jalan yang bernajis dan berlumpur? Atau jalan yang beranjau dan berduri?  Yang pasti  Zul tentu akan memilih salah satu atau kedua-duanya.Pilihan yang ketiga dia tak nampak, sebab hatinya sudah  menjadi hitam legam, manakala matanya pula sudah hilang yang putih. Yang tinggal  cuma yang hitam semata-mata. !.

Dulu Zul tidak bersetuju apabila  PAS dan PKR menyokong  S.Ambiga  membuat kebaikan melalui  penganjuran “BERSIH”, Dalam isu terbaru Zul juga tidak bersetuju apabila PAS dan PKR tidak menyokong  kemungkaran dan kemaksiatan yang diperjuangkan oleh S.Ambiga!   Pelik kan?  Apa sebenarnya yang Zul mahu? 

Dia semakin bercelaru atau dia sememangnya bodoh !.  Kalau nak jadi bodoh dan sesat,  sesatlah sendiri-sendiri,  jangan ajak orang lain. Nampaknya itulah standard berfikir Zul  AP Kulim Bandar Baru  Sesuai sangat beliau mengisi borang keahlian Umno,...  tetapi masihkah Najib mahu berkhadamkan beliau lagi?  Mengipas dan menyampulah banyak-banyak wahai Si Zul al kataki agar jawatan senator selepas ini tidak terlepas ketangan orang lain!!

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan