Selasa, 24 Mei 2011

6 JAM PUNYA TEKANAN - MEMBAWA KE IJN


Bolehkah Dato’ Seri Najib memberi  jawapan kepada rakyat,  apakah benar beliau ada berjumpa dengan Ketua Hakim Negara selama hampir 6 jam sebelum beliau bertolak keluar Negara baru-baru ini? 

Mahukah Najib berterus terang menjelaskan apa tujuan pertemuannya yang begitu lama itu?
(Ini merujuk kepada pendedahan yang dibuat oleh MSO dalam blognya beberapa hari lalu)

Sekiranya Najib , enggan membuka mulut atau terus membisu, jangan salahkan rakyat jika mereka membuat andaian  yang negatif tetapi sebenarnya berasas. Mungkin kebanyakan rakyat yang ditarbiah oleh kepimpinan Umno, mereka agak bangang, bahgal dan minda tertutup.

Tak menghairankan jika mereka ini jenis Pak Angguk, apa saja yang berlaku mereka tak mahu berfikir kenapa dan mengapa, tetapi apa saja disuap mereka makan, apa saja ditonton depan mata mereka tonton. Dan lebih menyeronokkan mereka jika bahan yang ditunjuk itu bahan lucah !!

Tetapi kita bersyukur! kerana masih ramai lagi rakyat Malaysia yang cerdik, berfikiran kritis, berminda terbuka !,  terutama mereka yang sudah diresapi angin sihat, angin perubahan dan semangat refomasi yang cukup kental !!

Persoalan yang sentiasa bermain di kepala rakyat!  Apakah jadahnya pertemuan selama 6 jam antara Najib dan Ketua Hakim itu? Apakah ia ada hubung kait dengan keputusan Mahkamah - kes Liwat Anuar, dimana Anuar dikehendaki membela diri pada 6 Jun depan? 

Apakah ini satu lagi kebetulan !!? dimana ia berlaku   sehari sebelum Najib berangkat keluar Negara? Rasa-rasanya dah terlalu banyak kes-kes kebetulan berlaku dalam kerajaan BN !! Kalau kerajaan nak buat lawak dengan rakyat, carilah isu yang betul-betul lucu dan manasabah!!

Sama ada Najib mengaku atau tidak Allah telah pun mempertontonkan kepada kita semua, dimana ,..     

1.   Keputusan Mahkamah telah berlaku seperti yang Najib mahu – Anuar perlu membela diri..  kerana Najib mahu Anuar dipenjara sekali lagi.
2. Kesan tekanan Najib ke atas ketua Hakim selama 6 jam berhasil membawa Tuan Hakim ke IJN   dan khabarnya beliau dalam keadaan kritikal – ini membuat Najib tak lelap tidur!!.

Mudah-mudahan Ketua Hakim Negara, Tun Zaki Tun Azmi sempat bertaubat, dan Najib juga semoga  dipanjangkan umur, supaya beliau dapat melihat pembalasan Allah keatas segala kemungkaran yang telah dilakukannya!!  :

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan