Isnin, 30 Mei 2011

BN serasi dengan BARANG NAIK


Umno kini menjadi beban kepada BN,... kedua-duanya akan berkecai.
Hari ini beban rakyat ditambah lagi,...
Selagi kerajaan bernama BN,  selagi itulah Barang Naik dan terus naik. 

Semalam 30/5/2011 Kerajaan BN telah  memgumumkan penyelarasan kadar baru tarif elektrik sebanyak tujuh peratus atau 2.23 sen/kwj berkuatkuasa mulai  1 Jun depan.
Dengan pertukaran kadar baru dari  33.54 sen/kwj  kepada  31.31 sen/kwj maka rakyat tak mampu tersenyum lagi. Manakala Pak menteri tetap akan akan berkata kadar itu masih rendah jika dibanding dengan negara luar !!.  Itu memang ayat biasa mereka!!

Difahamkan penyelarasan ini adalah disebabkan  kesan daripada dua komponen iaitu penyelarasan harga gas daripada RM10.70MMBtu. kepada RM13.70/MMBtu
Tak kiralah apa pun alasannya,  yang pasti rakyat telah menjadi korban kerajaan BN.  Nampaknya rakyat  terus terinaiya, hasil dari ketidakupayaan kabinet Najib memerintah.

Tahniah ! dan syabas !! kepada kerajaan BN kerana berjaya menambah parahkan lagi penderitaan rakyat !!  Padan muka rakyat !  terutama orang-orang Melayu bengong yang masih taksub dengan ketuanan UMNO dan kerajaan UMNOBN.  Sepatutnya  mereka  dah lama sedar!,  jangan lagi bersikap liat nak mampuss !!

Kepada seluruh rakyat Malaysia !  Insaflah ! Cukuplah 53 tahun kita ditekan dan digula-gulakan. Masih belum terlambat !  Pada PRU ke-13 nanti pastikan kita memilih PR !  bukan lagi BN!

Oleh : rahimothman


Tiada ulasan:

Catat Ulasan