Khamis, 3 Februari 2011

ANTARA ISLAM MAHATHIR DAN ISLAM NIK AZIZ


Pilih satu antara dua.
KEDUA-DUA PEMIMPIN INI MENDAKWA PEMIMPIN ISLAM!,  MEMPERJUANGKAN ISLAM!. DUA-DUANYA  BOLEH BERHUJJAH, ADA PENGIKUT.

ISLAM ALA MAHATHIR NAMPAK RAKUS DAN FLEKSIBEL (boleh berpegang kepada logik akal dan daya pemikiran  serta boleh berubah mengikut kesesuaian dan keperluan,.. boleh pertikai sunah nabi,… merujuk kitab suci jauh sekali!)

ISLAM IKUTAN NIK AZIZ  CANTIK LAGI SYUMUL. (berpegang kepada kitab suci AlQuran nas dan hadis,…sesama manusia tiada beza,  tiada kasta,  tiada penghinaan ! …..terbukti ramai bukan Islam terpikat dan terpesona)

Bagi aku, Mahathir memang kuat bekerja!  banyak berjasa, tapi itu belum cukup untuk mengajak aku mengikut Islam caranya, kerana beliau seorang yang hanya mementingkan keagongan dunia!.  Selalu tidak bercakap benar ! penipu besar!!
Kita mahu dibawanya ke pintu neraka!!

Akhir sekali sebagai penutup bicara,  marilah kita gunakan akal dan minda kita untuk menyanggah kekuatan akal atau kehebatan putar belit  manusia yang bernama Mahathir!  Jadi setelah berfikir beberapa jenak, dengan menggunakan akal yang waras disamping sedikit hidayah dari Allah, sanggupkah anda / kita menidakkan kebenaran Islam yg diperjuangkan oleh Nik Aziz ?

Oleh : rahimothman


Tiada ulasan:

Catat Ulasan