Khamis, 24 Februari 2011

BANGGANYA NAJIB DENGAN FACEBOOK


Ada tujuan Najib mendodoikan peminat,….

Menurut satu laporan, dikatakan Najib amat berbangga!, kununnya 640,000 rakyat Malaysia menjadi peminat facebooknya !!  Jangan perasan sangat Datuk Seri!. bahawa anda ada ramai peminat.

Rakyat tahu sebenarnya yang Datukl Seri  sedang mabuk laut!,..atau ibarat ikan kena tuba!. Lebih-lebih lagi melihatkan kebangkitan rakyat Mesir, Tunisia dan Libya! yang berani bangkit menuntut hak dan keadilan!   Dah tentu sekarang ni bulu tengkuk Datuk Seri seram sejuk!  Tak mustahil virus di seberang laut berjangkit ke Malaysia!!,….

Maka hari ini tak hairanlah Datuk Seri buat muka selamba, datuk buat-buat perasan!  Datuk mendakwa ada ramai peminat dan disukai rakyat,.. datuk mencari populariti yang sudah lama hilang!  Lalu datuk melayan dan mendodoikan mereka!!  mudah-mudahan mereka melupai keburukan kerajaan yang dipimpin oleh datuk!  

Apa-apa pun rakyat tetap sedar bahawa datuk sekarang ni sedang memancing!.. datuk sedang menanam tebu di tepi kolam!,  datuk sedang mengambil hati gulungan muda  yang masih mentah dan buta dalam politik . Teman kurang pasti! sama ada mereka ini sedar atau tidak, mereka telah digula-gulakan oleh seorang pemimpin yang rakus, boros dan munafik!!

Seorang Perdana Menteri gila bermain facebook?!!  Seronokkah kita mendengarnya? Berbanggakah kita?  Buang masa je datuk !  Kan lebih baik tumpukan pada pentadbiran kerajaan?  Fikir bagaimana nak jadi pemerintah yang baik! yang perihatin!  yang penyayang!  Bagaimana nak jadi pemimpin yang berjiwa raktyat dan telus !!   Bagaiman nak tonjolkan sikap seorang isteri Perdana Menteri yang penuh sifat keibuan!  hemah berbelanja! TIDAK BOROS  seperti yang berlaku hari ini!!.  

Sedarlah Najib!!  banyak sangat kepincangan dan penyelewengan dalam kerajaan BN hari ini!  Jangan perlekehkan Islam!,.. sebaliknya Tegakkanlah Syiar Islam !   Jangan peralatkan ketuanan Melayu dan jangan gadai bangsa Melayu untuk kepentingan politik!!   “BERUBAHLAH SEBELUM PARAH!!”

Oleh : rahimothman



Tiada ulasan:

Catat Ulasan