Isnin, 7 Februari 2011

MD.NOOR DERIS DAH MEROYAN?!

Md.Noor dah gian sesuatu?  atau gian nak jadi calun ?



Ustaz Md.Noor Deris ni tak sehebat mana pun,... baru saja kita kenal! Hadirnya beliau dalam politik hari ini tak nampak lebih pun!  dan tiadanya  beliau tidak pula nampak kurang. “Ada serupa tiada”  atau bagai melukut di tepi gantang.  Semua orang tahu,  beliau hanya seorang  veteran Umno yang dulunya  seorang ahli Pas. 


Cerminlah diri tu dulu wahai Md.Noor Deris!  Semenjak peristiwa kekecohan dirumah seorang teman semasa kempen di DUN Galas dulu lagi anda dah tunjuk perangai  sumbing dan langkah  sumbang.  Anda tunjuk berani dan buruk laku anda kepada Nik Aziz ketika berada dirumah orang.  Sungguh kurang sopan dan kurang ajarnya anda!   Peristiwa itu seharusnya memalukan diri anda sendiri dan seluruh umat Islam amnya

Terbaru, anda minta Majlis Fatwa dan Majlis Raja-raja Melayu mengambil sesuatu tindakan terhadap Nik Aziz kerana kununnya Nik Aziz telah membuat kenyataan yang boleh memecahbelahkan orang Melayu / Islam!....Wah! hebatnya kamu!  Cemerlang betul kamu dalam membuat tafsiran dan penilaian.    Tapi kamu fahamkah apa maksud dan falsafah disebalik ucapan Nik Aziz?

Ya!  kami bersetuju Melayu dah berpecah.  Sememangnya  Melayu sudah lama berpecah !  Mahathir lah yang telah memecahbelahkan orang Melayu!,   Mahathir lah yang telah merosakkan  pegangan Islam orang-orang Melayu!.  Mahathir lah yang telah merencatkan syiar Islam di bumi Malaysia!.. Bukan Nik Aziz!.,  bukan Haji Hadi,  bukan Wan Azizah maupun Anuar Ibrahim...Tak payahlah kamu nak menuduh dan menyalahkan orang lain!   kerana kami faham,... orang Umno selalunya,.. “Lontar batu sembunyi tangan” 

Semoga di atas keberanian kamu itu mudah-mudahan Najib tidak dibutakan matanya untuk memilih kamu sebagi calun dalam PRU ke-13 nanti!!

Oleh : rahimothman



http://budakmental.blogspot.com/2011/02/aku-tengok-muka-orang-tuan-kasyaf-itu.html
AKU TENGOK MUKA ORANG TUA `KASYAF' ITU                                      KEPALANYA ADA TANDUK

Aku pun baca cerita kisah orang tua dari Kelantan yang mengaku ulamak veteren UmApco.  Nama dia Mat Nor, kununnya cabar tok guru Nik Aziz berdebat.  Sebelum ni orang tua ni pernah mengaku ada `Kasyaf' dapat tengok tangan tok guru Nik Aziz adalah tangan Syaitan.  Dah macam Ayah Pin pulak perangai orang tua bangang dan gila ni.

Baru ni, dia keluar kat depan TV dengan egonya mencabar tok guru Nik Aziz berdebat.  Bila aku tengok muka dia kat TV masa tu, aku nampak atas kepala dia ada tanduk.  Aku pun `kasyaf'' gak le....dia ingat dia sorang je ``kasyaf'?  

Aku fikit tak payah la orang tua nyanyuk ni menyibuk nak berdebat dengan tok guru.  Dia tu baca ayat Al-Quran pun aku dengar macam `maklap' (Muallaf) tua yang takde gigi.  Setakat nak berdebat nak mengampu Najib bos dia yang penakut berdebat tu baik tak payah.  Buang masa je.  Baik dia berdebat dengan anak murid di pondok sebelah rumah tok guru Nik Aziz tu je.  Itu pun kena cari anak murid yang paling bangang sekali untuk berdebat dengan orang tua kemaruk ni.

Mana Jamil Khir?  Mana para-para Mufti?  Mana Mashitah?  Us Firdaus mana?  Takkan nak wakilkan kepada orang tua nyanyuk ni untuk berdebat?  Korang buat apa?  Makan gaji buta?  Tak mahu cover Najib dengan bik Rosmah ke?  Kesian la sikit kat orang tua sekor tu....

Posted by BudakMental at Saturday, February 05, 2011

1 ulasan:

  1. PATUTLAH NIK AZIZ LARI LINTANG PUKANG MASUK SELIMUT. MEROYAN DIA NI YER..

    TAPI KALAU ORANG LAIN PUN NIK AZIZ LARI JUGAK.

    BalasPadam