Jumaat, 16 Mac 2012

Menteri ni rupanya kaki pukul !!

Baca lanjut dalam : http://addin77.blogspot.com/2012/03/pendedahan-terperinci-kes-pukul-dato.html

Ahli Umno mahupun pemimpinnya tidak dapat lari dari budaya mengacau, budaya mengugut dan budaya pukul ala  samseng. Sejak akhir-akhir ini kerap sangat majlis-majlis ceramah anjuran Pakatan Rakyat disebotaj,.dengan cara mereka membuat bising, hingar-bingar, mengugut dan mengancam,.. kadang-kadang hampir mencetuskan pergaduhan.
Hari ini terbongkar satu lagi kisah buruk perangai seorang Menteri Umno  apabila  Mahkamah Rayuan kelmarin  menolak dengan kos permohonan Menteri Pertahanan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi bagi membatalkan saman yang dibawa oleh seorang ahli perniagaan, yang mendakwa dipukul kerana mempunyai hubungan sulit dengan anak perempuan menteri itu.

Menurut sumber,.. peristiwa menteri pukul seorang ahli perniagaan bernama Amir Basli Abdullah ini  berlaku pada 16 Januari, 2006.  Ia barangkali berpunca dari perasaan marah dan balas dendam. Kesan dari pukulan tersebut,  mangsa bukan saja mengalami kecacatan fizikal tetapi telah mengalami trauma akibat insiden tersebut. Apa pun yang menjadi punca kemarahan Datuk Zahid Hamidi, selaku seorang menteri beliau tidak sepatutnya berlagak seperti samseng !!.

Datuk Ahmad Zahid Hamidi sepatutnya bertanggungjawab dan dibawa ke muka pengadilan.  Pihak polis mahupun mahkamah mesti jangan bersikap pilih bulu atau  “double standard”  Walaupun kes ini melibatkan seorang menteri dan ia sudah lama berlalu,  namun mangsa, Amir Bazli Abdullah  mesti mendapat pembelaan yang sewajarnya.


Tetapi soalnya, bolehkah rakyat biasa mendapat pembelaan  setelah sistem mahkamah dan kehakiman negara kita dirosakkan oleh Mahathir dan kuncu-kuncunya?  Rasanya selagi mahkamah dan Polis masih dicengkam oleh Umno, sukar keadilan dapat ditegakkan!.  Semoga Pakatan Rakyat boleh mengubah segala-galanya !   Hancuurr Umno!, tumbang BN !!

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan