Isnin, 12 Mac 2012

PM kita hanya layak sebagai pengawal peribadi?

 Tak sia-sia Rosmah melantik dirinya “First Lady


Kelihatan dalam gambar ini Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah, semasa merasmikan pembukaan mesyuarat pertama penggal kelima persidangan Parlimen ke-12.

Upacara perasmian itu turut dihadiri Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor; Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, menteri Kabinet serta perwakilan asing. 
 
Apa yang tak kena dengan gambar ini ialah,….
Kenapa Dato’ Seri Najib selaku Perdana Menteri berdiri di belakang? manakala Rosmah Mansor berada di barisan hadapan  bersebelahan YDP Agong? Bukankah sepatutnya Najib yang berada di posisi tersebut? Apakah Rosmah yang menganggap dirinya First Lady itu terlalu besar?

Kalau di rumah tak apa lah kalau Najib dijadikannya  budak suruhan atau pengawal peribadi ! tetapi dalam majlis rasmi sebegini pun dia nak tunjuk hebat !,… wow!  dasyat !!  Agaknya memang selama ini Najib beranggapan bahawa kedudukan Rosmah selaku penasihat tidak rasmi Perdana Menteri lebih tinggi dari Perdana Menteri sendiri !!  Dayusnya Perdana Menteri kita !,, patut sangatlah Najib menjadi Perdana Menteri terakhir dari Umno.

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan