Rabu, 13 Februari 2013

Antara Melayu perkauman,pendendam, dan India Patriotik,…


Orang sakit tua dan nyanyuk biasanya begitu, cakap merapu tak tentu hujung pangkal. Tak dapat beza yang betul dan yang salah, yang buruk dengan yang baik, yang “BERSIH” dengan yang KOTOR. Kadang-kadang terberak dalam seluar pun dia tak perasan!  Mungkinkah ini penyakit dialami Mahathir sekarang ? 

Waktu Negara dihebuhkan dengan himpunan “BERSIH” dulu,  Mahathir keliru antara “BERSIH” dan KOTOR . Akhirnya memilih untuk tidak menyokong “BERSIH” ,, makna dia sokong yang kotor.   Dicopnya sekali Dato’ Ambiga Pengerusi Bersama NGO BERSIH sebagai pengkhianat, walhal BERSIH adalah lambang kebangkitan rakyat, suara rakyat  dan hak rakyat.                                                                                                                                                                                                                                                                                              Dalam isu terbaru Mahathir menyeru  agar rakyat memberi kenangan 2/3 kepada UMNOBN dalam PRU 13 nanti. Alasannya mudah,,,  kerana mahu melucutkan kerakyatan Dato’ Ambiga.  Dengan  kemenangan  majoriti 2/3,  UMNO/BN   boleh pinda Perlembagaan  bagi membolehkan kerakyatan Pengerusi Bersama NGO BERSIH itu dilucutkan.  Apa ni ?  gila ke? Jahat dan busuk benar hati bekas PM yang tak tahu nak bersara ini.

Ambiga yang sah rakyat Malaysia yang tulin nak dilucutkan kerakyatan,, semata-mata kerana mengetuai “BERSIH” yang menuntut ketelusan dalam PRU 13.  Tetapi  orang asing yang entah dari keturunan lanun mana senang-senang   beliau beri IC dan kerakyatan.  Melampau betul !  nak jual Negara agaknya !  Bukan  mustahil satu hari nanti Malaysia dikuasai oleh pendatang asing!! Celaka punya mamak anak Kutty ini !  Tak sesuai benar beliau diiktiraf seorang negarawan melainkan “negarawan gila” yang bersaifat pelampau,  pendendam dan perkauman.  Kalau Mahathir benar-benar seorang “negarawan” beliau takkan terlibat dengan kerja-kerja busuk dan khianat ,,, seperti  projek IC haram dan fitnah liwat keatas rakan seagamanya.  -  rahimothman


Tiada ulasan:

Catat Ulasan