Ahad, 10 Februari 2013

Lagu “Anak Kecil Bermain Api” melalai & bodohkan Melayu


Dulu sebelum timbulnya “gelombang refomasi 98” orang Melayu begitu senang ditipu dan diperbodohkan oleh pemimpin Umno. Lagu yang bertajuk “ANAK KECIL BERMAIN API” rupa-rupanya telah menjadi senjata utama pemimpin Umno untuk terus mengekalkan kuasa mereka.  Ada yang tersirat disebalik apa yang tersurat dalam lagu itu. Lagunya bukan saja lembut,  lunak dan menaikkan semangat, bahkan menanam  semangat perkauman!  Namun apa yang lebih penting ialah kesan jangka panjangnya.   
Rupa-rupanya orang Melayu telah didodoi oleh bangsanya sendiri,, orang Melayu seolah-olah telah diberi pil khayal !  Mereka telah dilalaikan dan akhirnya mereka menjadi bengong !,, bengong macam “Lebai Malang” dan bangang macam “Pak Pandir”  Pemimpin Umno suka orang Melayu bodoh  supaya senang dicucuk hidung !  Bila hidung sudah dicucuk senanglah mereka buat itu ini dan kekalkan kuasa.


Kepada para pemimpin Umno, para barua, balaci-balaci UMNO,  Penyelia KEMAS, Pengerusi JKKK,  Ahli-ahli PERKASA  dan pemikir JASA,  khasnya  fasilitator-fasilitator BTN, !!,,,  berhentilah kalian dari menyanyikan lagu  “ANAK KECIL BERMAIN API”.   Hentikanlah tugas kalian mengajak  anak-anak bangsa Melayu – tak kira jenarasi muda, dewasa, maupun anak-anak tadika dan bayi dalam buaian untuk menyanyi lagu celaka penuh penipuan ini !  Menyanyi dan mengkhayati lagu selawat keatas Nabi lagi bagus  -  rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan