Rabu, 20 Februari 2013

Anwar agen perubahan, bukan punca perpecahan!




Mamat ni kata Anwarlah punca perpecaan orang Melayu. Kah, kah ! kah!!  Ada lagi rupanya muka-muka Melayu pencen yang nak ikut jejak mantan PM Tun Mahathir. Kenyataannya pun tak jauh berbeza dengan kenyataan Mahathir.

Hoi, Pak Zaman pencen ! Jangan silap dan jangan buat-buat silap ye!  Melayu tak berpecah le,, Yang pecah dan diketepikan ialah Umno,  bukan orang Melayu!  Dan yang menjadi tukang pecah sebenarnya ialah Mahathir dan Umno barunya,, bukan Anwar ! Janganlah begitu bengap dan biul !  Belajar-belajarlah berfikir diluar kotak Umno !!!                                                                 
Tak kenalkah kamu dengan anak Mamat Kutty berasal dari Kedah bernama Mahathir?  Ooooo kamu tentu akan berkata Mahathir tidak ada kena mengena dengan perpecahan orang Melayu sebab rakyat telah iktiraf dia sebagai bapa pemodenan.

Wahai Pak Zaman polis pencen!!  Sedarlah !, Anwar bukanlah agen perpecahan Melayu seperti yang kamu dakwa ,  sebaliknya beliau adalah agen perubahan bangsa Melayu dan bangsa Malaysia ‘amnya.  Sedangkan Mahahthir adalah bapa segala-galanya.. Dia bukan saja bapa pemodenan, tetapi dalam masa yang sama dia juga bapa perpecahan, bapa penipu, dan bapa pengikis harta orang Melayu.   Hari ini warisan Mahathir yang diterajui Najib terus mengikis khazanah negara tanpa mempedulikan nasib bangsa Melayu, kecuali satu dua kroninya.  -  rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan