Rabu, 20 Mac 2013

BN lemah akibat parti komponen yang lemah – Muhyiddin



“Umno kini amat lemah,, tidak mustahil PRU 13 Umno akan rebah.  Punca kelemahan Barisan Nasional (BN) bukan sahaja datang daripada kelemahan Umno, tetapi juga disebabkan  kelemahan MCA, MIC dan Gerakan yang hampir lumpuh akibat tewas dalam Pilihan Raya 2008”  kata Tan Sri Muhyiddin Yasin                                                            Percayalah  Tan Sri !  Selagi Umno masih dengan fahaman Asobbiyahnya, selagi Umno tidak meninggalkan budaya  merompak dan rasuah, tamak dan rakus, tipu dan fitnah selagi itu rakyat tidak akan menyokong Umno. 

Dulu lain sekarang lain !  Dulu rakyat tak ada pilihan,, Sekarang dengan adanya PR,  rakyat yang buta dah menjadi celik, yang sedikit celik bertambah celik! . Dulu UmnoBn letak calun batang pisang pun rakyat pangkah !. Zaman rakyat boleh diperbodohkan sudah berlalu Tan Sri !

Tan Sri jangan tak tahu,....   parti-parti komponen BN dah lama hilang kepercayaan kepada Umno. Mereka semakin bosan dan meluat dengan Umno. Orang Melayu sudah cukup menyampah dengan gelagat pemimpin Umno. Umno baru tajaan Mahathir ini sebenarnya telah banyak mendustai dan mengkhianati bangsa Melayu. Sebab itulah  Umno hari ini dilihat sangat lemah dan sangat  dibenci oleh banyak pihak.  Ibu atau punca  segala kebencian ini ialah    Mahathir.a/l Iskandar Kutty.  Benih kebencian yang Mahathir tanam, maka buah kebencian jugalah hasilnya. Umno terpaksa menanggung segala dosa yang telah dibuat oleh Mamak Kutty ini  - rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan