Sabtu, 16 Mac 2013

Umno hanya berani tekan pemimpin Pakatan Rakyat !!



Memang sudah nyata.. Umno begitu ghairah dan berahi apabila menekan pembangkang!  Naib presiden PKR saudara Tian Chua telah dituduh menghina pasukan keselamatan kerana mendakwa peristiwa pencerobohan di Lahad Datu itu hanya lakunan semata-mata. Tian Chua sebenarnya mendakwa Umno yang berlakun,, bukan PDRM atau ATM.  Maka tanpa mengambil kira itu semua Tian Chua pun didakwa di mahkamah di bawah akta hasutan.

Ramai lagi sebenarnya individu-individu yang mendakwa peristiwa pencerobohan Lahad Datu adalah lakunan Umno semata-mata. Pasukan keselamatan bagaikan lembu dicucuk hidung,, diperalat oleh Umno.   Kalau ditanya kebanyakan bekas-bekas pegawai tentera pun itulah jawabnya,,,  sebuah lakunan yang cukup hebat ! 

Bukan sekali dua Tian Chua dituduh dengan berbagai dakwaan,,, dah banyak kali,,  Apa sebabnya? Ada dua sebab,, pertama sebab beliau adalah orang kuat Anwar dan PKR,, mereka musuh ketat Umno.  Kedua, kerana Tian Chua adalah  seorang Cina, maka peluang untuk menuduh orang Cina kurang ajar, biadap dan tidak patriotik memang menjadi senjata idaman Umno, walaupun Umno sendiri 10 kali lebih khianat dan kurang ajar.!    

Merenung kembali tabiat Umno… Sering benar kita melihat Umno bersikap double standard apabila menuduh atau bertindak!.  Mereka suka buat hebuh dan  melalak tak kena tempat,, macam anjing menyalak bukit!   Dalam isu Lahad Datu ini,,  Datuk Seri Lajim Ukin (bekas orang kuat BN) juga menuduh Umno bermain sandiwara !  Kenapa Umno senyap?  Menikus?  Kenapa tak siasat dan dakwa Datuk Seri Lajim Ukin?  
 Jawabnya mudah !....       1. Umno begitu takut dengan bekas pemimpinnya sendiri..   2. Tabiat Umno memang suka tuduh melulu dan pilih-pilih bulu.  -    3.  Resam Umno,,kalau buat tuduhan keatas pimimpin pembangkang, ia mesti cepat dan tangkas,  walaupun perbuatan berak di tengah jalan itu mereka sendiri yang buat !  -    rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan