Isnin, 4 Februari 2013

Detik hati Mahathir menjelang PRU ke-13?


Agaknya inilah kata hati Mahathir menjelang PRU 13 yang sudah semakin hampir,,…Harapan UmnoBn nak menang amat tipis,,.. Diriku sendiri secara peribadi kini merasa lesu dan lemah,, tak mampu rasanya nak melawan takdir!  . Andainya Pakatan Rakyat menang nanti aku harap Anwar tidak akan mengungkit-ungkit cerita lama. Dan yang paling penting dia tidak akan mengheret aku kemahkamah !

Ya Allah, tuhan yang maha pengasih lagi penyayang,, kau kasihilah aku,  kau sayangilah aku. Selama ini aku gagal menginsafi diri,, aku gagal melembutkan hatiku yang keras ini  Kau lembutkanlah hatiku agar aku bertaubat!  dan kau ampunilah segala dosa yang telah aku lakukan.  Oh tuhan,,  Aku mengesal di atas apa yang aku telah buat selama ini.                                          
Mari kita imbau kembali sebahagian dari kegagalan dan keburukan yang pernah Mahathir lakukan semasa berkuasa dulu... ,                                                                                                                  1.  Memfitnah dan memecat Anwar serta memalukan keluarganya. .                              2.  Membunuh parti Umno asal, kemudian menubuhkan Umno baru.           3.  Memecat ketua Hakim Negara, walhal dia hakim yang baik. .        4.  Memperalatkan hak dan keistimewaan orang Melayu untuk kepentingan pemimpin Umno                                          5.  Gagal memertabatkan agama Islam, sedangkan ia agama rasmi Negara.        6.  Gagal mendaulatkan bahasa Melayu, sebaliknya mengagongkan bhs. Inggeris                                           7.  Gagal meletakkan individu berbangsa Melayu, walaupun seorang,  di kedudukan “topfive” orang paling kaya di Malaysia,, sebaliknya kedudukan “topten” terus dikuasai oleh orang bukan Melayu.

Mahukah agaknya Mahathir mengaku segala kesalahannya dan bertaubat sebelum mengadap Ilahi?  Sama-samalah kita tunggu dan lihat, semoga ia akan menjadi satu kenyataan.  -  rahimothman

2 ulasan:

  1. Biar mampos cepat lagi bagus menyusahkan rakyat sahaja

    BalasPadam
  2. Bio padey kutty ne idup dan dpt balasan dunia dr Allah swt supaya smua rakyat terutama yg terlalu taksub dgn madey
    /umno/bend tluncat2 mcm berok kena belacan....Aku doakan dia ne pjg umo...Mari kits tgk sapa yg kenaaaaa!!!!!

    BalasPadam