Sabtu, 16 Februari 2013

Pemimpin UMNOBN patut nasihat diri sendiri !


PR jangan buat huru-hara,, kata pemimpin Umno.                 
Kah, kah ! sebijik “macam ketam mengajar anak berjalan betul”.                          Siapa heret speaker?, bikin huru-hara & rampas kerajaan Perak?            

      

Nasihat pemimpin UmnoBn,,, Pakatan jangan bikin huru-hara jika BN menang dalam PRU 13. Mahathir pula mendakwa  Anwar akan buat huru-hara jika PR kalah.  Bagaimana kalau BN yang kalah?  Lupakah mereka,  apa yang mereka dah buat di Perak dulu?  Seluruh rakyat Malaysia, khasnya rakyat Perak masih belum lupa peristiwa hitam 2009 yang berlaku di DUN Perak.  Bagaimana kerajaan Perak yang sah telah dipilih oleh rakyat  ditumbangkan melalui projek ‘membeli wakil rakyat oleh Umno.  Bagaimana kuasa Speaker  dikhianati,,, bagaimana kemuliaan tuan speaker dicemari apabila diangkat secara paksa dari kerusinya, kemudian diheret dengan rakus, lalu dikurung didalam sebuah bilik !!  Semuanya ini sudah berlaku dan pelakunya ialah pemimpin UmnoBn.  Tidakkah ini perbuatan yang mencetuskan huru-hara? Jadi siapa sebenarnya yang akan mencetuskan huru-hara jika kalah dalam pilihanraya?  Sudah tentu UmnoBn ! - rahimothman





1 ulasan:

  1. Dulu orang Melayu terkenal dengan budi bahasa, sopan santun, lemah lembut tapi sekarang tak taulah apa nak jadi. Tak berapa lama dulu Tsunami melanda, gempa juga begitu. Walau pun Allah telah menunjukkan kekuasaannya kepada manusia kenapa mereka masih lagi degil. Sekarang ni terdengar berita yang astroid sedang dalam perjalanan ke bumi, ingat-ingatlah tuan-tuan banyak-banyaklah bertaubat sementara boleh menghirup udara Allah lagi. Ingatlah surah permulaan ALBAQARAH 'Inilah kitab yang tidak ada lagi sebarang keraguan bagi orang-orang bertakwa. PAK-PAK IMAM kenapa masukkan kepala macam kura-kura dalam bab ni.

    BalasPadam