Sabtu, 9 Februari 2013

Takutnya Mahathir pada Anwar


Pembangkang biasa kalah dan banyak kali kalah dalam PRU sebelum ini.  Tak ada pun buat kecuh dan huru-hara !  Kenapa kali ini apabila pembangkang hampir sangat nak menang tiba-tiba Mahathir kata pembangkang yang diketuai Anwar Ibrahim akan buat huru-hara?  

Bekas Perdana Menteri Tun Mahathir berkata  Anwar telah membuktikan dirinya sebagai "juara" demonstrasi di masa lalu.  Semasa beliau menjadi menteri pelajaran pada 1974, Anwar telah menganjurkan demonstrasi pelajar mendakwa kebuluran telah menyebabkan kematian seorang budak lelaki di Baling Kedah,,tetapi selepas beliau menyertai kerajaan pada 1982 selama 16 tahun tiada pun demonstrasi serius berlaku.

Menurut Mahathir ,,,, selepas saja Anwar keluar daripada kerajaan, (bukan keluar,, tapi Mahathir yang pecat)  terdapat demonstrasi setiap minggu.   Justeru,  “amaran”  DS Anwar Ibrahim mengenai kemungkinan akan berlaku demonstrasi ala "Arab Spring" di Malaysia perlu diambil serius.  Begitulah fobia dan  takutnya Mahathir kepada pengaruh Anwar!   Mahathir amat bimbang cita-cita rakyat untuk menobatkan Anwar sebagai Perdana Menteri  akan menjadi kenyataan. 

Maka hingga ke saat ini Mahathir beriya-iya cuba meyakinkan orang ramai bahawa Anwar akan melakukan huru-hara !  kerana Anwar telah membuktikan yang dirinya adalah  "juara" demonstrasi di masa lalu. Mahathir yakin dan cuba menyakinkan orang ramai,, seandainya Anwar kalah dalam PRU 13 nanti Anwar akan menganjurkan demonstrasi besar untuk menjatuhkan kerajaan yang ada. Menurut Mahathir lagi Anwar tidak peduli sekiranya kestabilan dan ekonomi negara terjejas teruk asalkan beliau dapat menjadi perdana menteri.   Amat menyedihkan bagi Malaysia jika ugutan sebegini dibuat untuk memenangi pilihanraya,,, katanya.

Kah, kah !, kah !!!   Pandainya Mahathir bermain dengan kata-kata,,, lunak bahasanya!  Sebenarnya Mahathir sendiri sudah hilang keyakinan terhadap BN dan percaya PR akan menang pada PRU13.  Tuduhan Mahathir yang Anwar akan menganjurkan huru-hara adalah tuduhan liar.  Sesungguhnya PR tidak akan melakukan perubahan dengan cara yang ganas melainkan melalui peti undi, Kemenangan yang tulin dan bersih yang merupakan hak rakyat inilah yang menakutkan Mahathir! hinggakan beliau dibayangi bayang-bayang hitam,,

Kesiannnn Mahathir !!  Sampai tak boleh tidur dek takutkan Anwar dan kebangkitran rakyat. Untuk mpengetahuan mu Mahathir,,, tak kisahlah siapa pun yang jadi PM selepas PRU 13, sama ada Anwar atau bukan Anwar. Yang penting kerajaan rakus dan zalim peninggalan mu itu mesti ditumbangkan.  Nasib 28 juta rakyat Malaysia lebih penting dari memikirkan nasib mu dan suku-sakatmu.  Pilihan terbaik ketika ini ialah “PAKATAN RAKYAT”   Bersedialah Mahathir,, Bukan satu kesalahan dan bukan satu dosa andainya BN menjadi pembangkang !   - rahimothman

2 ulasan:

  1. Anuwar takot pulak nak BERSUMPAH dengan nama Allah SWT kenapa ek?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Klau tak tau hukum joecharles baik kamu diam.Eskay bersumpah laknat di dlm masjid tp memegang Quran scara terbalik,tk tau mana dpn mana belakang,mana atas mana bwh!Najb bersumpah di Permatang Pauh,tk knal perempuan monggolia yg di bunuh di Puncak Alam tp nama perempuan itu tercatit dlm senarai 15 org yg menyertai rombongan Najib swktu meninjau kapal selam Scorepene.Tp yg ko terlepas pandang,DSAI prnh bersumpah di masjid slps dia di pecat dlm hal tuduhan terhadap dia pd tahun 1998.

      Padam