Jumaat, 3 September 2010

CADANGAN BODOH AL KATAKI

Photobucket

IBRAHIM ALI BERLAGAK PANDAI

Hebat sangatkah Ibrahim Al Kataki ini? ,, Begitu mudah beliau mengata Tuan Guru Nik Aziz sebagai manusia yang sangat lemah dan tidak bertaqwa? Pastikah yang beliau sendiri orang yang bertaqwa? .Tahukah dia maksud taqwa itu?
Nik Aziz berhak menjelaskan pendirian yang dia bersetuju dengan YB Teo Nie Ching dalam isu bukan Islam masuk surau. Nik Aziz bercakap bersama dengan hujjah-hujjah yang kukuh dan tepat, bukan dengan khayalan, andaian atau perasaan

Tuduhan Beghaim terhadap Nik Aziz agak melampau. Nampaknya dia pun nak tunjuk hebat dalam hukum-hakam agama. Mengaji pun entah khatam entah tidak!. Tak usah lah!
Jangan lah cuba nak melawan arus! Janganlah sengaja membutakan mata dan hati! Sejarah junjungan besar kita Nabi Muhammad saw telah pun menceritakan hal berkaitan. Anda tak usahlah nak menentang atau berdebat! Buang masa ! Saya percaya kalau ada orang bukan Islam teringin nak memeluk Islam, maka si Katak inilah orang yang pertama menentang!

Wahai Ibrahim Al Kataki !! Anda nak minta kerajaan buat undang-undang melarang bukan Islam masuk kawasan masjid dan surau… Hasil larangan itu, apa faedah yang anda dapat? Apa faedah yang negara dapat? Yellek !!,, kosong!.

Kalau dah bodoh tu biarlah bodoh sendiri-sendiri ! Jangan ajak orang lain jadi bodoh! Kenapa nak sakit hati sangat kepada orang bukan Islam yang ingin mendekati masjid dan surau? Biarlah mereka dekat dengan mana-mana institusi Islam, Galakkan mereka lagi mendekati orang Islam, berjinak-jinak dengan Islam ! Apa ruginya kita? Apa ruginya Ibrahim Ali? .. Apa ruginya Islam?
Hei Beghaim! Campakkan lah perangai bodoh sombong itu jau-jauh!! INGAT!! Islam bukan hak orang Melayu . Islam bukan UMNO punya! dan Islam bukan PERKASA punya !
Islam adalah untuk seluruh manusia, Islam for All ! Allah jadikan manusia ini berbilang bangsa dan agama. Allah menyeru semua umatnya yang ada dimukabumi ini supaya berkenalan dan berbaik-baik antara satu sama lain.

Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan