Ahad, 19 September 2010

Setelah 6 Perdana Menteri berlalu, akhirnya UMNO hanya…. BERKAWAN DENGAN BABUN

Photobucket

Dulu lain, sekarang lain. Dulu orang Melayu mudah digula-gulakan oleh pemimpin UMNO, sekarang tidak lagi ! Orang Melayu dah tahu gula-gula yang manis bak madu itu rupa-rupanya mengandungi ramuan ganja atau dadah.

Kedua-dua bahan khayal ini akhirnya tetap akan menjadi pembunuh!! Bermakna Melayu sudah tidak punya masa depan lagi kerana telah telah dibunuh oleh bangsanya sendiri (melayu Umno). Inilah yang sedang dihadapi oleh orang-orang Melayu sekarang!

Ingat!! Wahai orang-orang Melayu ! Bukan bermakna bila UMNO mati, orang Melayu akan turut berkubur. Tidak sekali-kali!... kerana kepimpinan Melayu dari PAS dan PKR bersama DAP telah terbukti jauh lebih hebat dari pemimpin UMNO. Mereka lebih berintegriti, ikhlas dan bertanggung jawab !

Syukur kepada Allah ….dan syabas ! kepada orang-orang Melayu yang telah mula menerima keinsafan dan kesedaran tentang masa depan agama dan bangsanya sendiri !!

Kepada yang masih belum insaf, insaflah segera. Bermuhasabahlah ! Jadilah bangsa Melayu bangsa yang beriman dan bertaqwa!.. bukan bangsa Melayu yang tamak haloba, sombong! bongkak! rakus berkuasa, agama sendiri yakni Islam dipersenda!!

Ketika ini walaupun umat Melayu terutama jenerasi mudanya telah rosak dek kerana kebebasan sosial dan gejala dadah, keadaan masih belum terlambat untuk kita mengubah keadaan. Carilah kiblat yang baru. Janganlah lagi mengharap kepada pimpinan UMNO untuk mengubah dan berubah, kerana sememangnya UMNO takkan mahu berubah.

Selagi fahaman Asabbiyah tidak dibuang , selagi itulah UMNO tidak berubah, selagi Islam tidak dijadikan asas perjuangan selagi itulah UMNO berada di belakang arus perdana kebangkitan umat Melayu yang cintakan Islam!… Takkan orang-orang Melayu Islam masih mahu dipimpin oleh pemimpin UMNO yang bersifat munafik dan hipokrit!!, malah menentang syariah Islam ? Takkan Melayu masih mahu berada dalam kerosakan atau mahu terus dirosakkan ?

Lihatlah sekarang! Umno sama Umno asyik berbalah, Umno dengan PERKASA telah mula bersengketa. Masing-masing mendakwa aku lebih berpengaruh !!. Ahli-ahli Gerakan dan MCA telah menjarakkan diri dari UMNO!.

Dengan siapa lagi Umno mahu berkawan? Barangkali yang mahu berkawan dan teringin menjadi ahli Umno mungkin .. BABUN! atau orang utan di Serawak!! Tapi rasa-rasanya orang utan pun tak sudi!!


Oleh : rahimothman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan